۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۳۶۷۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

گسترش فرهنگ غدیر، بهترین راه جلوگیری از تکرار حوادث تلخ تاریخ است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: امروز یکی از راه های جلوگیری از تکرار حوادث تاریخ، زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر و ولایت در جامعه اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران جمعه شب در مراسمی که به مناسبت عید امامت و ولایت در ساری برگزار شد از غدیر به عنوان رمز تداوم خط نبوت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: حفظ اسلام و شریعت محمدی در گرو حفظ و تقویت غدیر در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که جامعه اسلامی با بهره گیری از فرهنگ غدیر می تواند به سعادت و کمال حقیقی دست یابد، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی، اما غدیر می تواند بستری برای رسیدن به یک وحدت بین مذاهب باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای از بین بردن فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات و فتنه ها را رفع و مسیر را برای پیشرفت و تعالی جامعه دینی فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عظمت و جایگاه غدیر موجب شده دشمنان برای کمرنگ کردن و نابودی آن در جامعه اسلامی به هر تاکتیکی متوسل شوند، بیان داشت: اسلام بدون غدیر پوسته واقعی خود را از دست داده و نمی تواند در برابر جبهه فکر و استکبار با عزت و اقتدار بیاستد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی پرورش یافته مکتب غدیری است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر امروز ما در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بیمه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه شیعی مفتخر به این است که نام غدیر و نخستین امام شیعیان را افتخار بیان می کند، تصریح کرد: هیچ ارزشی بالاتر این نیست که جامعه شیعی از وجود شخصیت بزرگی همچون امام علی(ع) بهره مند است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در غدیر تفرقه و دشمنی هیچ جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: غدیر پیام آور وحدت و همدلی امت پیامبر برای تعالی و رستگاری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب، فرهنگ غدیر را مانعی بزرگ در برابر توطئه ها و نقشه های شوم خود می دانند، گفت: به همین دلیل دشمن تلاش می کند تا استفاده از توطئه های متعدد نامی از غدیر در دنیای امروز باقی نماند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که غدیر موضوعی الهی است که با هیچ قدرتی نمی توان آن را از روی زمین محو کرد، بیان داشت: غدیر یک تفکر اصیل دینی است که عامل تداوم خط نبوت در جامعه اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی همچنان می جوشد و همه انسان ها می توانند از این چشمه سیراب شوند، افزود: در شرایطی که دشمنان همه توان خود برای ضربه زدن به اسلام ناب به کار گرفتند تکیه بر فرهنگ غدیر تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران های به وجود آمده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امت اسلامی با فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر و سیره اهل بیت(ع) امروز با مشکلات و بحران های متعددی مواجه شده اند، بیان داشت: علمای اسلام باید با الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) و کلام الهی تنها به فکر وحدت امت اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) مهم ترین سفارش پیامبر گرامی اسلام به امت خود بوده است، تصریح کرد: متأسفانه امت اسلامی به دلیل عدم توجه به سفارش مهم پیامبر گرامی اسلام گرفتار توطئه خطرناک دشمن شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وضعیت کشورهای اسلامی به هیچ عنوان مناسب نیست و در یک شرایط بحرانی به سر می برند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز در یک بحران بزرگی به نام جنگ و تروریست به سر می برند که این موضوع معضلات بسیاری را برای جامعه اسلامی در پی داشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل موفقیت های نظام اسلامی در میان هجم وسیعی از توطئه ها و دشمنی های دشمنان بهره گیری از کلام الهی و سیره اهل بیت(ع) در همه امور بوده است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز پرچم دار ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که متأسفانه عدم بصیرت و آگاهی در طول تاریخ موجب فراموشی مسأله غدیر شد، خاطرنشان کرد: همین بی بصیرتی مردم در طول تاریخ خسارت های جبران ناپذیری را به دنیای اسلام وارد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید بگذاریم حوادث تلخ طول تاریخ دوباره در دنیای اسلام تکرار شود، تصریح کرد: امروز یکی از راه های جلوگیری از تکرار حوادث تاریخ زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر و ولایت در جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تحکیم به بیعت با ولایت را یکی از مهم ترین برکات عید بزرگ غدیر عنوان کرد و گفت: این روز ها فرصت خوبی است تا واقعه غدیرباید هر ساله بازخوانى شده تا اهمیت موضوع براى نسل‏هاى‏آینده روشن شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولایت یکى از مسائل ارزشمند در فرهنگ دینى ‏و مذهبى مسلمانان به شمار می رود، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با برخوردارى از پشتوانه عظیم ولایت که برگرفته از جریان غدیر است امروز در برابر توطئه دشمنان ایستاده است./۹۵۰/۲۰۲/ح

ارسال نظرات