۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۲۴۰۲۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

مسؤولان اهمیت به نماز را در عمل نشان دهند

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: مسؤولان باید به اقامه نماز توجه ویژه ای داشته باشند زیرا هر قدمی که برای نماز برداشته شود، ظهور را نزدیک تر می کند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: مسؤولان باید به اقامه نماز توجه ویژه ای داشته باشند زیرا هر قدمی که برای نماز برداشته شود، ظهور را نزدیک تر می کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در پاسخ به این سوال که مسؤولان چه نقشی در ترویج نماز می توانند داشته باشند، بیان کرد: مسؤولان باید با شرکت فعالانه خود در صفوف نماز جماعت مساجد و دستگاه های اجرایی در مسیر ترویج و نهادینه کردن نماز جماعت گام بردارند و مساجد را محور اصلی  کار خود قرار دهند چرا که اهمیت به نماز در عمل باید نشان داده شود.

حجت الاسلام رودبارانی تصریح کرد: امروز در جامعه کنونی آسیب های اجتماعی فراوانی وجود دارد که توجه به نماز و اقامه این فریضه مهم باعث کاهش این آسیب های اجتماعی خواهد شد زیرا نماز همانند دوربینی در درون انسان می ماند که او را از بسیاری از اعمال نهی می کند.

تلاش دشمن در جهت تک بعدی ساختن مساجد

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ابراز داشت: اگر مدیران و مسؤولان به نماز توجه ویژه ای داشته باشند، می توانند بر بسیاری از مشکلات سطح جامعه اسلامی مقابله کنند، همان طور که در هشت سال دفاع مقدس با نماز توانستیم بر دشمنان خود پیروز شویم.

حجت الاسلام رودبارانی در پاسخ به اهمیت مساجد، بیان داشت: همانطور که امام خمینی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند "مساجد سنگرند" ما نیز باید متوجه جایگاه ویژه مساجد باشیم زیرا اگر مردم و مسؤولان به اهمیت این جایگاه پی ببرند موفقیت هایشان نیز بشتر خواهد شد.

وی افزود: تلاش دشمن در جهت تک بعدی ساختن مساجد و محدود کردن فعالیت آن به مراسمات مذهبی است ولی همانند گذشته مساجد باید پایگاهی تاثیر گذار در تمامی امور باشد و مردم بتوانند برای حل مشکلات خود نیز به آن مراجعه کنند.

مسجد، محلی برای تعامل با مردم

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ابراز داشت: مسؤولان باید مساجد را به عنوان محلی برای تعامل با مردم در نظر بگیرند تا مردم نیز رابطه مستقیمی با مسؤولان شهر خود داشته باشند و مشکلات و درخواست های خود را با آنان درمیان بگذارند.

حجت الاسلام رودبارانی بیان کرد: اگر امامان جماعت به عنوان فرمانده، هیئت امنا به عنوان بازوان و خادمین مسجد به عنوان عضوی مؤثربا دقت و دلسوزی به کار خود بپردازند، مسجد می تواند پویا باشد و مردم را به اقامه نماز در مسجد ترغیب کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه بیان داشت: امام جماعت امام محله است و باید به مشکلات مردم رسیدگی کند همچنین هیئت امنا باید به مسائل فرهنگی بپردازند ولی در بیشتر مساجد فقط به امور ساختمانی مساجد رسیدگی می شود.

وی در پایان افزود: خادمین مساجد جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی دارند که باید توجه ویژه ای به این امر شود تا در نتیجه از این موقعیت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش رسا، ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌اي است غيردولتي كه با تنفيذ مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله‌العالي) وتحت نظر هيأت امنايي متشكل از شخصيت‌هاي فرهنگي در سال 1369 تأسيس شد. دفاتر ستاد اقامه نماز در مراكز استان‌هاي كشور و 320 شهرستان،‌ وظيفه ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز را عهده‌دار هستند./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات