۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۴۲۱۴
به همت مؤسسه «راه بهشت»؛

همایش «قرآن، رسانه، کودک و نوجوان» برگزار شد

در همایش «قرآن، رسانه، کودک و نوجوان» با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه و قائم مقام سازمان صدا و سیما، از نماهنگ «سوره ناس» به عنوان نخستین تولید رسانه ای مؤسسه راه بهشت رونمایی شد.
قرآن رسانه کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «قرآن، رسانه، کودک و نوجوان» عصر دوشنبه با حضور حجج اسلام ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی «راه بهشت» در پژوهشکده باقر العلوم(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام قدیر اسفندیار مدیر مؤسسه «راه بهشت» با اشاره به تلاش هایی که بعد از انقلاب برای تولید محتوای دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان شده است، اظهار داشت: همانطور که در جبهه مقابل عرصه کودک و نوجوان یک عرصه تخصصی و فنی است در کشور ما هم باید این گونه باشد و از نگاه سطحی و غیر علمی به این عرصه بیرون بیاییم.

وی با بیان این که خود کودک و نوجوان را هم نباید سطح پایین دید، گفت: کودک و نوجوان در هفت سال دوم زندگی دارای فهم، درک و تحلیل است و در شرف بلوغ است و مسائل جهان پیرامون خود رادرک می کند و نباید مسائل را سطحی و غیر علمی مطرح می کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اهمیت رسانه و تأثیر آن بر مخاطب بر کسی پوشیده نیست و رسانه در هر زمان به گونه ای مطرح بوده و امروز رادیو و تلویزیون و فضای مجازی از مهمترین رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به تأثیر فراوان سرود و نماهنگ بر جامعه به سرودهای زمان انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ممکن است بسیاری از خاطرات آن دوران از ذهن ما پاک شده باشد ولی آن سرود ها هرگز از خاطر ما پاک نمی شود و این قدرت رسانه را نشان می دهد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: ما نباید اصرار داشته باشیم که فرزندان خود را به روشی که خودمان تربیت شده این تربیت کنیم فرزند ما برای این زمانه خلق شده است نه زمانه ای که ما در آن بودیم.

وی با اشاره به مقتضیات تربیتی امروز به رشد و قدرت تربیتی رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما در منابع دینی و فرهنگی خود هیچ کمبودی نداریم و باید تلاش کنیم این ذخایر ارزشمند را با ابزار های نوین رسانه ای و با تلفیق آن با هنر به مخاطبان خود انتقال دهیم.

گفتنی است در این همایش از نماهنگ «سوره ناس» که نخستین تولید رسانه ای مؤسسه راه بهشت است رونمای شد و در پایان از تولید کنندگان این نماهنگ تقدیر به عمل آمد./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات