۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۲۴۳۵۲
آیت الله مظاهری:

توسل به قرآن سبب علاج دردهای روحی و جسمی می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: قرآن خواندن اثرات فراوانی دارد، پیامبر می فرمایند، اگر حمد را بر مُرده ای خواندید و او زنده شد، تعجب نکنید؛ می توان به واسطه متوسل شدن به آیات قرآن بسیاری از بیماری های جسمی و روحی را درمان کرد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: مهم ترین نوافل نماز شب است.

وی در ادامه تفسیر آیه صد و پنجاه و دوم سوره بقره که می فرماید«فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلا تَکْفُرُونِ» افزود: خداوند در این آیه بیان می دارد که به یاد من باشید تا به یادِ شما باشم و شکر نعمت هایی که به شما داده ام را به جای آورید که ناشکری کردن و فراموش کردن من در سر حدّ کفر است.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که فراموش کردن خداوند سبب خسران در دنیا و آخرت می شود، اظهار کرد: در جلسه گذشته عرض کردیم بالاترین اذکار نماز است که انسان باید اهتمام جدی بر خواندن نمازهای پنج گانه داشته باشد و در حد توانش به نوافل نیز بپردازد که مهم ترین نوافل نیز نماز شب است.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: انسانی که نمازش را ترک می کند یا در امر نماز تساهل و تسامح می ورزد به عقوبات زیادی گرفتار می شود؛ امام صادق(ع) در لحظات پایانی عمر با برکتشان خطاب به نزدیکان یک جمله فرمودند و از دنیا رفتند و آن جمله این بود، کسی که نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما اهل بیت(ع) نخواهد رسید.

استاد اخلاق حوزه علمیه توصیه کرد: نمازگزاران عزیز سعی کنید به گونه ای باشید که در هنگام نماز یک تلاطم درونی برایتان ایجاد شود و لازمه رسیدن به این رتبه این است که خودتان را حقیقتاً برای گفت و گو با خداوند آماده کنید؛ اگر فرد بزرگی از ما دعوت کند برای حضور در محضر او خودمان را آماده می کنیم پس زمانی که خداوند برای مکالمه کردن با خودش ما را دعوت می کند تکلیف مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی می گفتند روزی در بازار مشغول راه رفتن بودم که علامه قاضی از پشت سر، دستشان را بر شانه من زدند و فرمودند فرزندم اگر دنیا می خواهی به نماز شب اهمیت بده و اگر به دنبال کسب آخرت هستی به نماز شب اهمیت بده.

لازم است در اوقات مختلف روز به گفتن اذکار مشغول باشیم

حضرت آیت الله مظاهری گفت: مرتبه دوم ذکر این است که ذکری برای خودمان انتخاب کنیم و در اوقات شبانه روز به جای این که به صحبت های بیهوده بپردازیم، آن ذکر را بر زبانمان جاری کنیم چرا که اهل بیت(ع) و بزرگان دین این گونه بوده اند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که کلمه لا اله الا الله بالاترین اذکار است، افزود: ذکری بالاتر و مؤثرتر از ذکر لا اله الا الله نداریم، ذکر شریف لا اله الا الله به گونه ای است که انسان با جاری کردن آن بر زبانش هیچ تغییر حالتی در لب ها و دهانش ایجاد نمی شود؛ جاری کردن اذکار بر زبان حتی می تواند در زمانی که انسان به کارهای دیگری مشغول است انجام گیرد؛ فردی که دائماً مشغول گفتن ذکر است لذت زیادی از زندگی اش می برد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه بیست و پنجم سوره انسان که می فرماید«وَاذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَأَصِیلا» اذعان کرد: امام صادق(ع) ذیل این آیه می فرمایند، خداوند هر چه از انسان ها خواسته است محدود است ولی یک چیز را به صورت نامحدود می خواهد و آن ذکر است.

قرآن علاج بیماری های روحی و جسمی است

وی با بیان این که یکی از بالاترین اذکار قرآن است، ابراز کرد: انسان باید زمان را مغتنم بشمارد و هنگامی که فرصتی برایش ایجاد شد به تلاوت قرآن مشغول شود؛ این دستور العمل خودِ قرآن است که در آیه ای می فرماید در شرایطی که سختی وجود دارد مثل جنگ و بیماری اگر فرصت مهیا شد قرآن بخوانید.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: قرآن خواندن اثرات بی شائبه ای دارد، پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، اگر سوره حمد را بر مُرده ای خواندید و آن مرده زنده شد، تعجب نکنید؛ می توان به واسطه متوسل شدن به آیات قرآن بسیاری از بیماری های جسمی و روحی را درمان کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان ابراز کرد: زمانی که به عیادت یک مریض می روید به جای این که با سخن های بیهوده او را آزار دهید در جهت طلب شفا از خداوند برایش قرآن بخوانید؛ قرآن در روز قیامت کالبدی به خودش می گیرد و از انسان ها ستگیری می کند./867/پ201/ب1

ارسال نظرات