۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۲۵۹۴۲
امام جمعه دامغان:

هدایتگری فکری و سیاسی اساس منابر محرم باشد

امام جمعه دامغان حفظ سلامت نهاد خانواده را مهمترین اصل امنیت اجتماعی در جامعه دانست و گفت: ساختن جامعه سالم و نیرومند با داشتن خانواده پاک و سالم امکان پذیر است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه مردم دیندار این شهرستان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به موضوع تأثیر خانواده در امنیت اجتماعی و ارزش خانواده در نظام اسلام پرداخت و اظهار داشت: آیات فراوانی در قرآن کریم و روایات گسترده‌ای در بیان اهل بیت(ع) به خانواده و جایگاه والای آن در رشد و تعالی انسان اختصاص یافته است، بی‌شک حفظ سلامت نهاد خانواده مهمترین اصل امنیت اجتماعی در جامعه است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به دغدغه‌های پدران و مادران نسل‌های گذشته بر دینداری، نماز خوان بودن، توجه به قرآن و اخلاق اسلامی فرزندان خود به عنوان پایه‌های شکل‌گیری فرهنگ جامعه اسلامی، تصریح کرد: بی‌تردید ساختن جامعه سالم و نیرومند با داشتن خانواده پاک و سالم امکان پذیر است و دشمن می‌کوشد مثل موریانه پایه‌های خانواده را در جامعه ما سست کند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه باید پایبند به ارزش‌ها، به‌روز و آگاه به تحولات و اخبار باشیم تا بتوانیم فرزندان خود و نسل جدید را هدایت کنیم، خاطر نشان کرد: اجازه ندهیم بشقاب‌های سمی روی پشت بام خانه‌هایمان لانه کند و فیلم‌های ماهواره و محتوای مخرب فضای مجازی فرزندان و نسل آینده‌ساز جامعه‌مان را در گمراهی و ضلالت غرق کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با انتقاد از شیوع ناهنجاری‌هایی همچون سگ گردانی، دوچرخه‌سواری بانوان در خیابان‌ها و پوشش‌های مروج فساد و برهنگی، یادآور شد: شیطان و شیطان صفتان هیچگاه بیکار نمی‌نشینند، خود و جامعه را مصون نگاه دارید، از یاد نبرید که یزیدیان سرهای شهدای فرزندان رسول خدا و امیرالمؤمنین را در شهری گرداندند که تنها 21 سال پیش از آن امام علی(ع) در آن شهر خطبه می‌خواند.

عاشورا رمز بقای اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه به موضوع فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: محرم و عاشورای حسینی نهضت تاریخ ساز بشر و رمز بقای اسلام است، امام حسین(ع) پرچمی را برافراشت که در سایه آن کرامت انسانی موج می‌زند و شیعه برای همیشه تاریخ این پرچم عزت را برافراشته نگاه خواهد داشت.

امام جمعه دامغان، وفا و حریت، چگونه زیستن و چگونه مردن، تسلیم نشدن و سازش ناپذیری با کفر را درس‌های سیره عملی سیدالشهدا(ع) برای همه مسلمان، شیعیان و آزادگان جهان برشمرد و تصریح کرد: یاران باوفای آن حضرت نیز در قیام ماندگار کربلا به همه ما درس ولایتمداری و تسلیم امر مولا بودن را آموختند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه علما و مبلغان فرصت معنوی را غنیمت بشمارند، به‌روز باشند، هدایتگری دینی، فکری و سیاسی اساس منابر محرم باشند، اضافه کرد: امام حسین(ع) با خانواده و همه یاران حقیقی اش به میدان آمد و هر آنچه داشت فدا کرد تا به ما در صحنه بودن برای دفاع از ولایت و دین و انسانیت را بیاموزد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با انتقاد از برخی رفتارهای غیرقابل قبول و قدرناشناسانه نسبت به روحانیان در برخی مساجد و محافل، خاطر نشان کرد: تکریم روحانیت تکریم مکتب تشیع و آبروی علما آبروی شیعه است، پای منبر علما بنشینیم، روضه امام حسین(ع) بشنویم و اشک بریزیم، به احادیث و روایات گوش فرا دهیم و بدانیم تکرار موعظه برای نفس انسان مفید است، همانا شیطان هر لحظه مشغول وسوسه است.

فجایع میانمار ننگ جامعه بشری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فجایع انسانی و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و آواره کردن آنان در سایه سکوت و همراهی مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، اظهار داشت: فجایع میانمار و بی تفاوتی مدعیانی که گاه بخاطر مجازات یک مجرم در کشوری جنجال بپا می‌کنند؛ ننگ جامعه بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل در سالهای اخیر به جنایتکارانی همچون باراک اوباما و آنگ سان سوچی، رهبر جنایتکار دولت میانمار بر خلاف ماهیت اصلی این جایزه، خاطرنشان کرد: بهتر است نام جایزه صلح نوبل را تغییر بدهند و به آن جایزه همراهی با استکبار جهانی بگویند.

گفتنی است، تبیین مفاهیم آیه مباهله و نقش این واقعه در اثبات حقانیت اسلام و قرآن و ولایت، یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مجمع تشخیص مصلحت نظام در دور جدید فعالیت خود، محکومیت سالروز جنایت وحشیانه صهیونیست‌های غاصب در اردوگاه صبرا و شتیلا و گرامیداشت آیت الله خزعلی و استاد محمد حسین شهریار از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات