۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۶۵۵
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر:

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.
مجمع جهانی علی اصغر ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی که در حسینیه نورالبکاء برگزار شد، گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از چهار هزار و 500 نقطه در ایران و 41 کشور جهان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این مراسم امسال در نخستین جمعه ماه محرم برابر با 31 شهریور برگزار می‌شود، ابراز کرد: این مراسم در تهران از ساعت ۹ صبح در مصلی امام خمینی(ره) با حضور بیش از 30 هزار مادر و نوزاد شیرخوار و با سخنرانی آیت الله صدیقی و مرثیه سرایی ذاکران حسینی برگزار می‌شود.

منافی از رونمایی دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) خبر داد و گفت: دکترین مجمع جهانی علی اصغر(ع) شامل سه بخش کربلا حیات شیعه، حضرت علی اصغر(ع) و حیات کربلا است که سه روز گذشته به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شد.

وی درباره لباس شیرخوارگان حسینی اظهار داشت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نذر نامه این همایش را به 8 زبان زنده جهان ترجمه کرده و به همراه لباس شیرخوارگان حسینی و سربندی که منقش به نام صاحب الزمان(عج) است به سراسر ایران و 41 کشور جهان ارسال کرده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) درباره کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان گفت: کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در 72 نقطه ایران با بودجه مردمی تهیه لباس شیرخوارگان را بر عهده دارند تا لباسها را به 51 کشور جهان ارسال کنند لازم به ذکر است برخی از کشورها مانند هند خود تولید کننده لباس شیرخوارگان حسینی هستند.

منافی پور درباره مراسم درون و برون مرزی مجمع جهانی علی اصغر(ع)، عنوان کرد: امسال همزامان با اول ماه محرم در سراسر ایران حدود چهار هزار جلسه شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و در سایر کشورها مانند عراق، روسیه، بحرین، عربستان، هند، پاکستان و سایر کشورها این برنامه معنوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم با دعوت از نخبگان شیعه، اهل سنت و مسیحیان این مراسم را بیش از بیش گسترش دهیم بر همین اساس مجمع جهانی علی اصغر(ع) از اسقف اعظم تهران آقای سیبویه برای شرکت و حضور در مراسم مصلی دعوت به عمل آورده است.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) در خصوص تاسیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، گفت: ما در نظر داریم بیمارستانی با نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) با کمک خیرین راه اندازی کنیم./813/پ201/ب1

ارسال نظرات