۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۲۶۷۳۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در خراسان شمالی، تشییع پیکر شهید مرزبان فاروجی و حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب مطالبه رهبری از مردم عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در بجنورد خبر داد و با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های شهدای کربلا را در جامعه تقویت کنیم، اظهار داشت: در این راستا همایش «طلایه‌داران تبلیغ» چهارشنبه هفته جاری در محل مجتمع لاله بجنورد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال همزمان با دهه اول محرم‌الحرام، یک هزار و 400 مبلغ مذهبی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

تشییع پیکر شهید مرزبان فاروجی

سردار علی‌رضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: تشییع پیکر مرزبان شهید فاروجی که در درگیری با اشرار در استان سیستان بلوچستان به شهادت رسید فردا برگزار می‌شود.

وی افزود: شهید مدافع وطن ستوانیکم رضا شجاع ساکن شهرستان شیروان و از اهالی روستای چوکانلو از توابع شهرستان فاروج است که روز گذشته در درگیری با اشرار در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

سردار مظاهری اضافه کرد: این مراسم ساعت 8 و 30 دقیقه روز چهارشنبه از میدان آزادی شهرستان فاروج به زادگاهش روستای چوکانلو برگزار خواهد شد.

ستوان یکم رضا شجاع یکی از کارکنان فداکار و جان‌برکف این فرماندهی بود که داوطلبانه درخواست انتقال به مناطق عملیاتی سیستان و بلوچستان را داشتند که در مردادماه امسال به آن استان منتقل شدند. این شهید بزرگوار قبل از انتقال در شهرستان جاجرم مشغول به فعالیت بودند.

حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب مطالبه رهبری از مردم است

سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که شعار امسال هفته دفاع مقدس امسال «من انقلابی‌ام»، است، گفت: حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب مهم‌ترین مطالبه رهبری از مردم و مسئولان است و باید روحیه انقلابی گری در روش و منش مردم و مسئولان تقویت شود.

وی اظهار کرد: انتظار مقام معظم رهبری از آحاد مردم و مسئولان این است که از اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس غفلت نکنند.

سردار مرتضوی افزود: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود بر واژه انقلابی گری تأکید مؤکد دارند.

گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی در بجنورد

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از برگزاری سی ‌و هشتمین گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان در بجنورد خبر داد و اظهار داشت: سی ‌و هشتمین گردهمایی ماهانه امامان جمعه استان خراسان شمالی فردا در بجنورد و به میزبانی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این گردهمایی آخرین برنامه‌های و ابلاغ‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه٬ مورد بررسی قرار گرفته و در مورد مسائل روز و موضوعات مرتبط با استان تصمیماتی اخذ می‌شود. نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه را هر ماه با حضور یکی از مسئولان استان به فراخور موضوعات مختلف در شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم./9314/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات