۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۹۲۹
حجت الاسلام اسکندری خبر داد؛

حضور بیش از ۴۲۰ طلبه خواهر در دوره تربیت مربی و هادیان سیاسی

دبیر شورای عالی بسیج طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران کشور از حضور بیش از ۴۲۰ طلبه خواهر در دوره تربیت مربی و هادیان سیاسی خبر داد و گفت: تلاش شده طلاب از تمامی مدارس کشور، در این دوره شرکت کنند.
حجت الاسلام رضا اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام رضا اسکندری در نشست خبری دوره تربیت مربی و هادیان سیاسی بسیج اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران که امروز در سالن جلسات مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره عنوان کرد: با تعامل میان حوزه علمیه و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بستر خوبی برای فعالیت مشترک آماده شد که یکی از این برنامه های مشترک، برگزاری دوره های آموزش و تربیت مربی و هادیان سیاسی است.

وی افزود: این فعالیت ها در دو سطح اساتید و مبلغان در حال اجراست که سال گذشته بیش از 400 نفر از خواهران طلبه که 280 مبلغ و 120 استاد را شامل می شد، آموزش دیدند.

دبیر شورای عالی بسیج طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: این دوره های در دو سال برنامه ریزی شده است و پس از برگزاری این دوره، شرکت کنندگان در قالب کلاس های آنلاین و آفلاین به آموختن مباحث تخصصی می پردازند.

وی تربیت هادیان سیاسی را از مهم‌ترین برنامه های بسیج طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از 420 مبلغ خواهر شرکت کرده اند که تلاش شده طلاب از تمامی مدارس کشور در این دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: این دوره با سه موضوع جایگاه ولایت فقیه و تأثیر آن در هدایت و مدیریت انقلاب، دشمن شناسی و بررسی نقش روحانیت در مقابله با استکبار در طول تاریخ برگزار شده است.

وی ادامه داد: بررسی نقش حوزه انقلابی و روحانیت آمیخته با آرمانگرایی، شجاعت، گذشت، فداکاری، ایثار  در جهت بصیرت افزایی جامعه اسلامی یکی از کارهایی است که در این دوره دنبال شده است.

دبیر شورای عالی بسیج طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: تلاش بر این است تا شرکت کنندگان در این دوره بتوانند به عنوان مبلغ  و هادی سیاسی در دانشگاه ها، مساجد، مدارس و فضاهایی که زنان جامعه حضور دارند حضور یافته و هوشمندی و بصیرت سیاسی آنها را ارتقا دهند.

وی ابراز کرد: در کنار حضور در فضای حقیقی جامعه، تلاش شده است که با شبکه سازی و راه اندازی جریانات تبلیغی، در فضای مجازی نیز فعالیت های مناسب و دامنه داری انجام شود و موضوعات بصیرتی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی به صورت جدی تری دنبال شود.

حجت الاسلام اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از اساتیدی برجسته ای مانند حجج اسلام خسروپناه، پارسانیا، جمشیدی، مهاجرنیا و ارسطا برای آموزش طلاب شرکت کننده استفاده شد تا طلاب علاوه بر آموزش مباحث بنیادین، بتوانند سؤالات و شبهات خود را از آنها پرسیده و پاسخ مناسب را دریافت کنند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات