۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۹۵۸
امام جمعه بابلکنار:

چالش آمریکا با ایران مشکلی ماهیتی است

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که مشکل آمریکا با ایران مشکلی ماهیتی است، گفت: از نگاه آمریکا مسائلی مانند هسته ای، حقوق بشر و تروریسم تنها بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن ایران و تغییر تدریجی رفتار نظام اسلامی است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در مسجد امیرالمومنان(ع) بابل با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی علیه ایران، گفت: مسؤولان کشور به ویژه در حوزه دیپلماسی در خصوص دستاوردهای برجام برای ملت توضیح دهند و برای تنویر افکار عمومی اقدامی جدی در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: آمریکایی ها امروز از برجام مانند اهرمی برای فشار علیه ما استفاده می کنند و به رغم نابودی بسیاری از دستاوردهای هسته ای کشور، برجام هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشته و هنوز تحریم ها سرجای خود باقی مانده است.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان این مطلب که چالش ما با آمریکا بر سر مسائلی مانند هسته ای نیست، تاکید کرد: نظام اسلامی در مقابل ماهیت و اساس استکبار به نمایندگی از مستغصفان جهان ایستاده است و نظام سلطه غرب را به چالش کشیده و عصبانیت غرب به خاطر این ماهیت و اساس انقلاب اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: مشکل برخی از مسؤولان ما این است که نمی خواهند بپذیرند که چالش آمریکا با ایران مشکلی ماهیتی است و حقوق بشر، حمایت از تروریسم بهانه ای بیش نیست.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به تاکید مقامات غربی برای بازدید از مراکز نظامی ایران، تصریح کرد: انتظار برخورد جدی تر و محکم تر مقامات کشور با یاوه گویی های مقامات آمریکایی می رود و مسؤولان سیاسی کشور باید اقتدار ملت ایران را حفظ کنند.

وی با انتقاد از عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و واردات کالاهای خارجی، گفت: افرادی که در پسا برجام در صدد وابسته  کردن اقتصاد کشور به غرب هستند، قطعا در حق ملت ایران خیانتکار محسوب می شوند زیرا هیچ فرد با شرافتی حاضر به وابسته کردن ملت خود به دشمن نیست.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه، با اشاره به دادن مدال های افتخار به مذاکره کنندگان هسته ای پس از برجام، اظهار داشت: مدال های افتخاری که برای بتن ریزی قلب راکتور آب سنگین اراک و از کار انداختن هسته ای کشورمان به مذاکره کنندگان هسته ای داده شد، پس از دستاورد تقریبا هیچ از برجام، به خزانه دولت بازگردانده شود.

وی افزود: یک عقب نشینی در برابر دشمن موجب گستاخی آنان در برابر ملت ما می شود و بارها این تجربه در تاریخ ملت ایران وجود داشته است.

حجت الاسلام بابائیان ایستادگی و مقاومت را بر اساس ساخت درونی کشور راهگشای برون رفت از مشکلات عنوان و تصریح کرد: نظام اسلامی پرچمدار حمایت از مستعضفان در برابر استکبار است و رفتار منفعلانه در برابر ظلم هایی که به مردم ستمدیده می شود، زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی پرچمدار آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است و باید دیپلماسی فعالی در خصوص قتل، غارت، ظلم و جنایتی که در میانمار علیه مسلمانان انجام می شود، از سوی مقامات دیپلماسی کشور به منحصه ظهور برسد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر دنیای اسلام منتظر است با روش های دیپلماتیک ،کشتار مسلمانان میانمار متوقف شود، راه اشتباهی را برگزیده است.

وی با اشاره به انتشار اسنادی در خصوص دست داشتن رژیم صهیونیستی در جنایات علیه مسلمانان میانمار، گفت: رسانه های رژیم صهیونیستی اسناد دست داشتن خود در جنایات میانمار و کمک به  نظامیان بودایی این کشور را منتشر می کنند اما برخی غربزده ها هنوز هم نمی خواهند چهره جنایتکار صهیونیست و استکبار را باور کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات