۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۲۷۲۷۶
خطیب نماز جمعه نجف آباد:

پیام قیام اباعبدالله، شناخت یزیدیان زمان است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به گزافه گویی های رییس جمهور آمریکا، گفت: امروز واجب است که حسینیان با تمام ابزارهای روز و آگاهی به سیاست های دنیا با هوشیاری و بصیرت در برابر جبهه یزیدیان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین جمعه ماه محرم، تنها کشتی نجات در برابر بحران ها و رهایی از چاه دنیا، توسل و تمسک به مکتب حسینی برشمرد و گفت: سیدالشهدا کشتی نجات و چراغ هدایت تمام آزادی خواهانی است که با معرفت در مکتب حسینی وارد می شوند.

وی با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و تقارن آن با آغاز ماه محرم افزود: فلسفه قیام اباعبدالله، اصلاح مکتب جدش بود تا تمام بدعت ها و تفرقه ها و منکرات را که تعفنش جامعه را فرا گرفته بود از میان بردارد و معروف های غریب و زمین مانده چون نماز، قرآن، عدالت و سیره اهل بیت را احیا کند.

حجت الاسلام حسناتی قیام عاشورا را نشان دهنده دو طرف سکه وجودی انسان عنوان کرد و گفت: دو گروه حاضر در میدان کربلا هر دو اهل نماز و عبادت شب بودند، ولی یک گروه نمازشان آنان را به آدم کشی شریف ترین و عزیزترین انسان روی زمین کشاند و این گواه این مطلب است که برای حسین باید گریه کرد و پرچم برافراشت ولی تا زمانی که فکر و اندیشه افراد حسینی و علوی نشود، نمی توانیم خود را در صف حسین بنامیم.

وی در ادامه تصریح کرد: همان گونه که شهید مطهری در کتابهایش اشاره کرده وظیفه امروز ما شناخت حسین های زمان و یزیدیان زمان است که امروز معاندانه با تمام قوا در برابر جبهه حق ایستاده اند و حتی سازمان هایی که باید مدافع حقوق مظلومان باشند، در اختیار دارند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سکوت جوامع بین المللی درباره جنایات میانمار ادامه داد: سازمان مللی که باید جایگاه وحدت، عزت و تکیه گاه برای بشر باشد، خود مدافعان مستکبران و ظالمان عالم شده است و مأمنی است برای تمام جنایتکاران عالم تا مظلومان و مدافعان حق را شرور بنامند.

وی رییس جمهور آمریکا را فردی شرور، بی عقل و شرآفرین خطاب کرد و بیان داشت: چنین آدم احمق و دیوانه ای در مکانی که باید مدافع حقوق بشر باشد، آزادی خواهان عالم را با حرف های پست خود متهم می کند چون می بینند در دورانی قرار گرفته اند که تمام آزادی خواهان از بیروق آنها بیرون آمده اند و به هیچ یک از آمال و آرزوهایشان نرسیده اند.

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: طرح لشکر کشی به خاورمیانه و ایجاد یک خاورمیانه بزرگ با پیامی که سردار سلیمانی در روز اخیر داد که تا 2 ماه آینده جشن نابودی داعش را اعلام خواهیم کرد، نابود شده است و این مستکبران در واقع با سیدالشهدا جنگ دارند که شاهد هستیم پست ترین جنایات تاریخ را که این داعشیان نسبت به مسلمانان انجام دادند.

وی مجهز شدن جبهه حق به ابزار روز را فرض الهی بیان کرد و گفت: در این دو جبهه حسین و یزید، باید حسینیان با تمام ابزارهای روز دنیا و آگاهی به سیاست های دنیا با هوشیاری و بصیرت در برابر جبهه یزیدیان ایستادگی کنند که این واجبی است که خداوند در قرآن به آن تأکید کرده است و اینها همه پیام عاشورا و کربلا است.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به آغاز همزمان سه مناسبت بازگشایی مدارس، آغاز هفته دفاع مقدس و شروع ماه محرم بیان کرد: دفاع مقدس یادآوری کربلا سیدالشهدا است و همزمانی این دو مناسبت با بازگشایی مدارس این پیام را دارد که سرمایه های ما برای جبهه حق، همین دانش آموزان و دانشجویان هستند و مسئولیت اصلی ما تربیت این نسل برای آینده کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند متخصصین و متعهدین با بصیرت است آن هم در شرایطی که دشمنان با انواع ابزارها به دنبال نابودی نسل جوان هستند و اگر والدین می خواهند خدمت به انقلاب و اسلام کرده باشند باید در تربیت فرزندانشان بیش از گذشته با همکاری محور تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، تلاش کنند./1306/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات