۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۲۷۸
امام جمعه تبریز: 

یاوه‌گویی‌ ترامپ دور از عقلانیت و اخلاق بود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که اظهارات ضدبرجامی ترامپ در سازمان ملل را کارشناسان غربی نیز قبول نمی‌کنند، گفت: یاوه‌گویی‌ ترامپ دور از عقلانیت و اخلاق بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به سخنان ضدایرانی رییس جمعور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: یاوه‌گویی ترامپ نشان از عصبانیت استکبار از نظام اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به این‌که برجام توافقی با چند کشور غربی است، نه فقط آمریکا اظهار داشت: سران دولت آمریکا بدانند که نقض برجام به ضرر آنان تمام می‌شود، البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این نیز فرمودند؛ اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش خواهیم زد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اظهارات ضدبرجامی ترامپ در سازمان ملل را کارشناسان غربی نیز قبول نمی‌کنند، افزود: رییس جمهور کشورمان در مقابل یاوه‌گویی‌ها و سخنان سخیف و دور از ادب ترامپ توانست در کمال عقلانیت و متانت پاسخی کوبنده‌ بدهد و حتی دکتر روحانی خواستار معذرت‌خواهی ترامپ شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که مسوولان دستگاه دیپلماسی کشور نباید زیر بار زیاده‌خواهی آمریکا و تهدیدهای توخالی غرب بروند، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری درخصوص سخنان اخیر ترامپ فرمودند؛ مردم و نخبگان آمریکا باید از داشتن چنین رییس جمهوری خجالت بکشند. 

وی با اشاره به این‌که عهدشکنی آمریکا در طول تاریخ بارها به اثبات رسیده است، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب پیش از انجام مذاکرات هسته‌ای نیز هشدار داده بودند که آمریکا همیشه بدعهد بوده و باید مقابله به مثل کنیم، هر چند ایران اسلامی پس از توافق برجام نشان داده که پایبند به تعهدات خود بوده و است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌های از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان اظهار داشت: حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای فرمودند که مجلس خبرگان باید یک اندیشه‌ورزی برای بررسی چگونگی حرکت رو به تعالی تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که خبرگان ملت باید اهداف اصلی پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها را بررسی و براساس جمع‌بندی به دستگاه‌های ذی‌ربط ایلاغ کنند، گفت: نقش هدایتگری و اندیشه‌ورزی مجلس خبرگان رهبری  که متشکل از نخبگان عالی کشور است؛ در حل معضلات و مشکلات موحود در کشور بسیار مهم و راهگشا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: امروز اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت نیروی مسلح، شهدا و رزمندگان اسلام است که یک وجب از خاک را به دشمن ندادند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان بعد از ۱۹ ماه تفرقه‌افکنی، فتنه‌انگیزی، تخریب، تهدید و ترور به این نتیجه رسید که باید وارد جنگ سخت، برای براندازی انقلاب اسلامی ایران شوند، خاطرنشان کرد: اهداف رژیم بعث در آغاز جنگ تحمیلی و نیابتی علیه ایران تصرف خوزستان در سه روز و فاح تهران در یک هفته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که پیروزی ملت ایران در مقابل دشمن متجاوز در سایه وحدت، ولایت‌مداری و رهنمودهای داهیانه امام راحل حاصل شد، گفت: اگر امروز نیز به دنبال مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم باید در تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه همت کنیم.

وی در پایان با گرامیداشت ایام عزاداری و سوگواری ماه محرم یادآور شد: رمز بقای شیعه، نهضت عاشورا و تداوم راه حضرت سیدالشهدا است، باید دانست که آن امام همام در اره احیای دین جدش رسول الله(ص) و عمل به امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید./935/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات