۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۷۴۸۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه خراسان شمالی، ضرورت مقتل خوانی در مجالس عزای حسینی و لزوم بصیرت افزایی وعاظ و مداحان در مجالس عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اعزام ۵۱ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص استان به مناسبت ایام محرم و صفر خبر داد و اظهار داشت: 51 مبلغ دینی در امامزاده‌های شاخص استان برای اجرای برنامه‌های محرم و صفر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این روحانیون در قالب طرح بصیرت عاشورایی به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند، افزود: از این تعداد 30 روحانی مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 21 مبلغ هم بومی استان هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: این مبلغان با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا، بصیرت افزایی، نشر فرهنگ معارف اسلامی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه به امامزادگان و اماکن متبرکه اعزام شدند.

مقتل خوانی در مجالس عزای حسینی ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عباسی خراسانی استاد سطح علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در آیین شال گذاری مداحان و سیاه پوشان محرم با اشاره به اهمیت مقتل خوانی در مجالس عزاداری ایام محرم گفت: مقتل خوانی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ضروری است.

وی بر مقتل خوانی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد و اظهار داشت: باید عین مقتل را برای مردم بازگویی کرده و توسط کلمات مقتل، مجلس را نورانی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با بیان اینکه وقتی مردم پای منبر بنشینند به‌خوبی گوش فرا می‌دهند به‌ویژه در ایام محرم که استقبال بیشتر است، تصریح کرد: ازاین‌رو باید با باور عمیق روی منبر نشسته و با حضور سالار شهیدان در محفل عزاداری مردم را بامعرفت و اهداف والای این امام گران‌قدر آشنا کنیم.

وعاظ و مداحان بصیرت افزایی کنند

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در آیین شال گذاری مداحان و سیاه پوشان محرم با اشاره به وظایف مداحان و سخنرانان در ایام محرم گفت: یکی از وظایف مهم مداحان و سخنرانان ایام عزاداری امام حسین (ع) تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین انتقال آن به نسل جوان است.

اظهار داشت: مراسم عزاداری موجب زنده نگه‌داشتن نهضت امام حسین (ع) و احیای فرهنگ و مکتب ائمه اطهار (ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم حماسه پرشکوه حضرت اباعبدالله (ع) را با برپایی تکایا و مجالس روضه زنده نگه‌داریم، افزود: قیام امام حسین (ع) باعث شد تا دین اسلام زنده شود و برای همین پیامبر (ص) و امامان دستور داده‌اند که شیعیان یاد امام حسین (ع) را همواره گرامی بدارید.

ترویج گفتمان ولایت و رهبری؛ مأموریت روحانیان انقلابی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بابیان اینکه دشمن در تلاش است تا روحیه انقلابی‌گری را در حوزه‌های علمیه از بین ببرد، گفت: مبلغان و روحانیون باید در جواب کارهای دشمن، گفتمان ولایت و رهبری را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام حسین زحمتکش، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرتی «طلایه‌دارن تبلیغ» اظهار داشت: مبلغان دینی و روحانیون باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، گفتمان ولایت و رهبری را ترویج کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمن از کار انداختن موتور دین در جامعه است، افزود: امروز وظیفه روحانیان و مبلغان دینی٬ آشنایی با مسائل روز و تبلیغ با استفاده از ابزارهای جدید و به‌روز است./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات