۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۲۹۰۲۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

رهایی از تعلقات دنیوی نیازمند رسیدن به کمال است

رهایی از تعلقات دنیوی نیازمند رسیدن به کمال است
حجت الاسلام نجف‌زاده گفت: مهمترین عاملی که باعث می شود انسان از معشوق فاصله بگیرند، وابستگی‌ به برخی تعلقات دنیوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بهزاد نجف‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مجلس عزاداری و سوگواری مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز اظهار داشت: یکی از پیام‌های نهضت عاشورا بحث رهایی از وابستگی از تعلقات دنیوی و رسیدن به کمال مطلوب و معشوق است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) به ما آموخت که اگر انسان بخواهد در عالم عشق‌بازی به خداوند متعال برسد، باید از تمام وابستگی ها آزاد شود تا بتواند به معشوق حقیقی برسد، رهایی از تمام تعلقات مادی و معنوی نیازمند رسیدن به کمال است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مهمترین عاملی که باعث می شود انسان از معشوق فاصله بگیرند، وابستگی‌ به برخی تعلقات دنیوی است، یعنی انسان خود حجاب رسیدن به معشوق است، امام حسین(ع) در کربلا علاوه بر این که در راه رسیدن به حق، اهل بیت و اولادش را فدا کرد؛ خود نیز در قربانگاه عشق به خون غوطه‌ور شد، اما رو به معشوق گفت؛ الهی راضی به رضایت هستم.

حجت الاسلام نجف‌زاده افزود: این مسأله در دیگر انبیای الهی نیز وجود داشته است؛ حضرت ابراهیم برای آنکه به مقام امامت برسد، باید به امر الهی در قربانگاه فرزندش اسماعیل را ذبح می کرد، یعقوب نبی در دلش باید یوسف را ذبح می کرد، اما تفاوت امام حسین آن بود که در قربانگاه اسماعیل‌های بسیاری را ذبح کرد.

وی ادامه داد: اگر فرزند حضرت ابراهیم به اذن الهی ذبح نشد، اما فرزندان امام حسین یکی پس از دیگری ذبح شدند و در این عالم عشق بازی، حضرت سیدالشهدا کلمه‌ای اعتراض نکرد، همان درس عاشقی را حضرت زینب(س) نیز آموخته بود، به طوری که در مجلس ابن زیاد؛ به شجاعت تمام فرمود؛ ما رایت الا جمیلا.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز افزود: مگر سر بریده زیبایی دارد که حضرت زینب فرمود؛ چیزی جز زیبایی ندیدم، پاسخ این است که در مقام عشق بازی هر چه فدا کنی؛ جز زیبایی نیست، یا این‌که در جریان امان‌نامه برای حضرت ابوالفضل(ع) شاهد اوج ایثار و فداکاری آن حضرت نسبت به امام هستیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات