۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۰۵۷
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب مطرح کرد؛

حضرت عباس الگوی ولایتمداری نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه ولایت پذیری بزرگترین سرمایه انسان است، گفت: امروز الگوی نیروی مقاومت در ولایتمداری حضرت عباس(ع) است.
قمی قمی قمی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام تاسوعای حسینی در حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) تهران برگزار شد، گفت: خداوند بر عزاداران و گریه کنان امام حسین(ع) مباهات می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چرا حضرت عباس(ع) نزد شیعیان بسیار محترم و با عظمت است؟ بیان داشت: امام سجاد(ع) می فرمایند: عمویم عباس نزد خداوند مقام و منزلتی دارد که در قیامت همه شهدا به درجه و مقام ایشان غبطه می‌خورند؛ زمانی که خبر شهادت حضرت عباس(ع) به حضرت زینب(س) رسید ایشان فریاد برآورد«وای براسیری».

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امام معصوم هستند و همه عالم خاضع محضر اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: روز تاسوعای حسینی زمانی که لشکریان عمر سعد قصد حمله به خیمه‌ها را کردند امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) فرمودند که از دشمن یک شب مهلت بگیرند تا بتوانیم شب عاشورا به اقامه نماز و تلاوت قرآن بپردازیم؛ حماسه عاشورا تجلی فرهنگ عبودیت است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه حضرت عباس(ع) ترجمان ادب و شجاعت بودند، گفت: معرفت و ولایتمداری مهمترین شاخصه حضرت عباس(ع) بود ایشان با اعتقاد به امامت برادرش همانند یک شیعه واقعی خالصانه به امام حسین(ع) خدمت ‌کرد و دفاع از امام زمانش جان خود را تقدیم کرد.

وی افزود: امیرمومنان علی(ع) درباره عظمت و مجد حضرت ابوالفضل(ع) فرمودند: عباس درس معرفت را از همان کودکی در دامن من آموخت؛ امام راحل فرمودند: بهشت سه مرتبه دارد که بالاترین درجه آن اختصاص به کسانی دارد که اهل معرفت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی بزرگترین سرمایه انسان را نعمت ولایت دانست و تصریح کرد: امام زمان(عج) فرمودند: هرجا روضه عمویم عباس خوانده شود من سراسیمه در آن مجلس حضور می‌یابم.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه روزی ولایتمداری تنها مختص ایران بود اما امروز با پایداری ملت ایران این مهم به خارج از مرزهای جغرافیایی نفوذ کرده است، گفت: امروز ارتش قدرتمند و مقتدر حزب الله لبنان، انصار الله یمن و حشدالشعبی در عراق برگرفته از عشق به حضرت ابوالفضل(ع) در راستای دفاع از ولایت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز مکتب اهل بیت(ع) با قدرت و اقتدار در حال پیشروی است و برگزاری جلسات عزاداری در سراسر جهان از سوی مسلمانان و غیر مسلمانان گواه بر این سخن است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات