۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۲۹۱۵۱
آیت الله خاتمی:

بیعت با ولایت فقیه به منزله تجدید بیعت با سیدالشهدا است

امام جمعه موقت تهران گفت: عاشورائیان با بیعت با ولایت فقیه در واقع با سالار شهیدان(ع) تجدید بیعت می کنند و دلیل آن نیز عبارت «کل یوم عاشورا و کل أرضٍ کربلا» است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در مراسم شب عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی که در محل رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به مرور بخش هایی از مقتل لهوف پرداخت و با اشاره به صفت ولایتمداری اصحاب امام حسین(ع)، اظهار کرد: وقتی که سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا از اصحاب خود خواستند که هرکس می خواهد می تواند عرصه کربلا را ترک کند، حضرت ابالفضل(ع) خطاب به ایشان عرض کرد «حسین جان! ما زندگی پس از شما را نمی خواهیم» که این یکی از سندهای ولایتمداری اصحاب سیدالشهدا(ع) در جریان عاشوراست.

بیعت با ولایت فقیه به منزله تجدید بیعت با سیدالشهدا است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدای شیعیان ایران به قیام سیدالشهدا(ع) در جریان انقلاب اسلامی، گفت: گفتمان عاشورائیان گفتمان ولایتمداری است و نظریه «ولایت فقیه» نیز بخش از همین گفتمان است. البته ولایت فقیه تنها یک نظریه نیست، بلکه قانون نهادینه شده توسط این ملت است و عاشوراییان با بیعت با ولایت فقیه در واقع با سالار شهیدان(ع) تجدید بیعت می کنند و دلیل آن نیز عبارت «کل یوم عاشورا و کل أرضٍ کربلا» است. این عبارت روح تمام زیارت نامه های سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز اردوگاه های عرصه کربلا همچنان برپاست؛ هم اردوگاه حسینیان و هم اردوگاه یزیدیان که ما باید چشم خود را باز کنیم و ببینیم در کدام اردوگاه قرار داریم. ما در زیارت عاشورا می گوییم «إنی سلمٌ لِمَن ساللَمَکُم و حَربٌ لِمن حاربَکُم و ولیٌّ لِمَن والاکُم و عَدوٌّ لِمَن عاداکم» یعنی امروز هم ما در اردوگاه سیدالشهدا(ع) هستیم و یاران واقعی ولایت مانند شهید حججی ها برای انقلابشان و در راه ولی فقیه که حجت شرعی است، به شهادت می رسند.

ولی فقیه جانشین عام امام زمان است

آیت الله خاتمی افزود: ولی فقیه در این کشور تنها رهبر سیاسی نیست؛ بلکه جانشین عام امام زمان(عج) است که حضرت درباره آن فرمودند «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی رواه حدیثنا فإنّهم حجّتی عَلَیکُم و أنا حُجّت الله.» مردم ما امتحان خوبی داده اند و عاشورایی بودند، عاشورایی هستند و عاشورایی خواهند ماند و با سرمایه ارزشمند «هیهات منّا الذّلّه» از این کشور عاشورایی حراست می کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقابل همه جانبه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز شرایط، شرایطی است که دنیای کفر به مصاف با شما کربلایی ها آمده و یزیدها و شمرها بدتر از گذشته به مصاف با اسلام آمده اند و قصه آن ها قصه بمب اتم نیست چرا که به خوبی می دانند که ما بمب اتم نداریم. نه این که بلد نیستیم؛ فناوری ساخت بمب اتم کار سختی نیست اما دین ما استفاده از بمب اتم را به ما اجازه نداده و پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «سلاح کشتار جمعی نسازید.»

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

وی اظهار کرد: ببینید امروز در آمریکا که در صدر کشورهای ناقض حقوق بشر دارد، چه خبر است؟ دولت آمریکا به راحتی سیاه پوستان را به قتل می رساند و آب از آب تکان نمی خورد. اگر این اقدامات نقض حقوق بشر نیست، پس چه چیزی نقض حقوق بشر تلقی می شود؟

آیت الله خاتمی در تشریح اقدامات ناقض حقوق بشر دولت آمریکا یادآور شد: یمن تبدیل به تلی از خاک شده و 7 هزار نفر در این کشور کشته شده اند اما همچنان در حال بمباران یمن هستند. مسلمانان مظلوم میانمار را این چنین آواره کرده اند و آن ها را می کشند اما اسمی از حقوق بشر نمی آورند. پس دل آمریکایی ها برای حقوق بشر نسوخته است.

تنها هدف آمریکا براندازی اسلام است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که آمریکا تنها با هدف براندازی اسلام مسائلی مانند «حقوق بشر» و «مبارزه با تروریسم» را علیه انقلاب اسلامی مطرح می کند، گفت: مبارزه با تروریسم هم برای آمریکایی ها که تروریست پرور هستند، مطرح نیست و مزدوران آن ها در سوریه رزمنده سوری را می کُشند و جگرش را به دندان می کِشند؛ تا جایی که رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا در رقابت های انتخاباتی به رقیبش می گفت «داعش را شما به وجود آورده اید» و خود کلینتون هم صریحا در کتابش اعلام کرده که داعش را ایجاد کرده اند؛ آن وقت به دروغ ائتلاف ضد داعش تشکیل می دهند در حالی که این ائتلاف حمایت از داعش است.

وی در پایان تأکید کرد: تنها مسأله ای که عقده مدام آن هاست، اسلام ناب محمدی به پا خاسته در ایران است و به فرموده قرآن کریم آن ها تا زمانی که مسلمانان را از دینشان برنگردانند، آرام نمی گیرند. شما عاشوراییان پای عَلَم دین ایستاده اید و خواهید ایستاد و دشمنان نخواهند توانست پرچم دین را در این کشور از اهتزاز بیندازند./820/۲۰۲/ح

ارسال نظرات