۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۱۷۲
وزیر اطلاعات:

انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا است، خاطر نشان کرد: قیام عاشورا بیانگر انتخاب آگاهانه و مؤمنانه امام حسین(ع) است.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب شهادت عطشان کربلا اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب برگزار شد، گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) مبارزه با انحرافاتی بود که در جامعه اسلامی رواج یافته بود.

وی افزود: امام حسین(ع) به همه مسلمانان نشان داد که همه باید در برابر اسلام و انحرافاتی که ممکن است آن را تهدید کند احساس وظیفه کرده و برای صیانت از اسلام اگر لازم شد از جان خود نیز بگذرند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: امام حسین(ع) زمانی که مشاهده کردند خطر اسلام و جامعه اسلامی را تهدید می‌کند وارد میدان نبرد شدند تا بر همگان نشان دهند که هرکسی لایق حکومت بر مردم نیست.

وزیر اطلاعات عادل بودن و پاکی نفس را از شاخصه‌های مهم حاکم جامعه اسلامی دانست و گفت: یزید ملعون فردی هوسباز و دین ستیز بود او هرگز لیاقت نداشت بر مسلمانان حکومت کند به هیمن خاطر امام حسین(ع) براساس تکلیف شرعی و انسانی که داشتند بدون توجه به نتیجه جنگ قیام کردند و با اثبات حقانیت خود، پیروز تاریخ شدند.

وی با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا ایجاد حکومت صالحان و زدودن انحرافات و بدعتها از دین مبین اسلام بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) جان و همه هستی خود را در روز عاشورا تقدیم اسلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی درباره نقش نهضت عاشورا در انقلاب و تدام انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: قیام عاشورا بیانگر انتخاب آگاهانه و مومنانه امام حسین(ع) است و ملت ایران نیز انقلاب اسلامی را آگاهانه و مومنانه انتخاب کردند./813/۲۰۲/ح

ارسال نظرات