۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۱۹۶
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم عاشورای حسینی در قزوین برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مراسم عاشورای حسینی در قزوین با حضور پرشور و گسترده مردم مومن و متدین قزوین برگزار شد.
عاشورای حسینی در قزوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، امروز همزمان با سراسر کشور مراسم عاشورای حسینی در قزوین با حضور پرشور و گسترده مردم مومن و متدین قزوین برگزار شد.

در این مراسم عزاداران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت ضمن همراهی با دسته جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی در عزای حسین و خاندانش اشک ماتم و اندوه فرو ریختند.

شایان ذکر است دسته جات عزاداری در بیشتر نقاط استان از جمله مرقد مطهر امامزاده حسین(ع) و امامزاده اسماعیل(ع) با برپایی عزاداری ویژه سوگواری روز عاشورا بار دیگر با اظهار ارادتمندی خود به خاندان ابی عبدالله در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی کردند.

در این مراسم معنوی جوانان و نوجوانان با شرکت در عزاداری عاشورای حسینی بار دیگر خاطره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های حضرت علی اکبر(ع) را زنده کرده و به سوگ نشستند.

گفتنی است عزاداران حسینی که به مناسبت روز عاشورا در قزوین و در قالب هیات‌ها و دسته‌های عزاداری به سوگواری پرداخته بودند با شنیدن گلبانگ اذان ظهر در صفوف به هم پیوسته و به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماز جماعت ظهر و عصر را در خیابان شهدا اقامه کردند.

لازم به ذکر است هم چنین برپایی مراسم ویژه بزرگداشت عاشورای حسینی همزمان با قزوین در سایر شهرستان‌های استان هم چون آبیک الوند بویین زهرا آوج و محمدیه برگزار شد./873/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات