۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۲۹۶۲۶
آیت الله جاودان:

عزاداری بر امام حسین بهترین وسیله تقرب الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزاداری بر امام حسین(ع) بهترین وسیله تقرب الهی است، گفت: از شاخصه‌های مهم انسان مقرب پرهز از گناه است.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه مرحوم زاهد گفت: دهه اول محرم همه ملک و ملکوت در مظلومیت امام حسین(ع) عزادار هستند برهمین اساس این دهه بسیار خاص است اما با پایان یافتن آن عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) معمولی می‌شود.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند: پدرم از اول ماه محرم عزادار بود و هر چه می‌گذشت تا روز عاشورا به گریه و عزاداری ایشان افزوده می‌شد؛ اما روایتی نداریم که پس از محرم معصومی در حد دهه اول به عزاداری پرداخته باشد بنابراین دهه اول محرم خاص است و بهره‌هایی که در آن ایام به عزادار می‌رسد نیز خاص خواهد بود.

آیت الله جاودان ادامه داد: از دهه اول محرم به بعد عزاداری بر امام حسین(ع) بهترین وسیله تقرب به خداوند به شمار می‌رود. خداوند در قرآن کریم اشاره به صراط مستقیم و سبیل دارد همه سبیل ها در صراط جای دارند در بین سبیل‌ها عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) بالاتر از سایر وسایل قرب الی الله است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه اثر کار خیر را از بین می‌برد، اظهار داشت: اگر کسی بتواند همه وسایل تقرب به خداوند را به دست بیاورد احتمال رسیدن او به مقصد فراوان می‌شود و این امر میسر نمی‌شود مگر آنکه انسان فارغ از هر گونه گناه باشد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: سودی ندارد کوشش بدون ورع؛ انسان بدون پرهیز از گناه زحماتش به نتیجه نمی‌رسد و این گام نخست برای رسیدن به قرب الهی است برای مثال کسانی که کنترل زبان ندارند اعمال نیکوی خود را ضایع می‌کنند برای همین حفاظت و صیانت از بهره‌هایی که در انجام اعمال نیکو و یا عزاداری امام حسین(ع) کسب می‌شود لازم و ضروری است.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه در بین کارهای خیر خدمت به خلق از همه اعظم‌تر است، ابراز کرد: خدمت خالصانه به مردم حرکت در صراط مستقیم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عالم دنیا محل عبور است نه ماندن، تصریح کرد: انسان باید مراقب لحظه لحظه عمرش در دنیا باشد تا در قیامت به آن نتیجه مطلوب که قرب الهی است دست یابد. شهدا کسانی هستند که در قیامت نزد خداوند قرار می‌گیرند چون از انجام کار خیر چشم پوشی نکردند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات