۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۲۹۶۳۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج سیره امام راحل، تدوین نقشه راه اشتغال استان هرمزگان و راه‌اندازی سامانه کشوری شناسه‌دار کردن متکدیان در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست ستاد ترویج فرهنگ و سیره حضرت امام خمینی(ره) در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید با استفاده از شیوه‌های جذاب و نو دانش آموزان و دانشجویان را با سیره امام راحل آشنا کنیم، گفت: در این راستا بهره‌گیری از فضای مجازی می‌تواند کمک اثربخشی در این کار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان و سیره امام راحل همواره در جامعه ایران اسلامی جاری باشد، عنوان کرد: زندگی‌نامه و صحیفه نور امام خمینی سراسر درس و پند برای تمامی اقشار است و باید در جهت ترویج این فرهنگ و گفتمان تلاش کنیم.

اکرمی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) از مردان بزرگ تاریخ است که انقلاب اسلامی به عنوان یکی از وقایع بزرگ جهان به رهبری ایشان رقم خورد و به پیروزی رسید و باید ابعاد مختلف سیره امام راحل را تبیین کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه باید با استفاده از شیوه‌های جذاب و نو دانش آموزان و دانشجویان را با سیره امام راحل آشنا کنیم، افزود: در این راستا بهره‌گیری از ابزار تکنولوژی‌های جدید و به خصوص فضای مجازی می‌تواند کمک اثربخشی در این کار داشته باشد.

اکرمی تصریح کرد: نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و باید با برنامه ریزی اصولی در جهت ترویج فرهنگ حضرت امام خمینی(ره) گام بردارند.

وی گفت: دستگاه‌های مسئول در هرمزگان برنامه‌های عملیاتی خود برای ترویج فرهنگ و گفتمان و سیره حضرت امام خمینی(ره) را با استفاده از شیوه‌های نو به این ستاد ارائه دهند تا با همفکری مناسب این برنامه‌ها به شکل مناسبی اجرایی شود.

تدوین نقشه راه اشتغال استان هرمزگان 

حسین هاشمی تختی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان گفت: هرمزگان با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب از جمله در زمینه صنعت، کشاورزی، شیلات و گردشگری اما فاقد یک نقشه راه در زمینه اشتغال است که باید نقشه راه اشتغال استان هرمزگان با در نظر گرفتن تمامی این ظرفیت‌ها تدوین

وی با بیان اینکه با حضور دکتر همتی به عنوان استاندار هرمزگان، فضای جدیدی از همراهی و همدلی برای پیشرفت استان ایجاد شده است، اظهار داشت: در این فضا باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

هاشمی تختی ادامه داد: در بستر جامعه مشاهده می‌شود که وضع اشتغال خوب نیست در حالی که ظرفیت برای ایجاد اشتغال در هرمزگان فراهم است و باید منابع مالی را به این سمت جذب کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی افزود: هرمزگان با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب از جمله در زمینه صنعت، کشاورزی، شیلات و گردشگری اما فاقد یک نقشه راه در زمینه اشتغال است که باید نقشه راه اشتغال استان هرمزگان با در نظر گرفتن تمامی این ظرفیت‌ها تدوین شود.

هاشمی تختی با تاکید بر اینکه کار برای سرمایه‌گذاران باید تسهیل شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری متقاضی مشارکت در امر ایجاد اشتغال در هرمزگان هستند اما باید روند انجام امور برای آنها تسهیل شود.

وی خواستار توجه به آموزش نیروی انسانی و ارائه مهارت‌های لازم در هرمزگان شد و بیان داشت: ایجاد دانشکده صنایع دریایی در هرمزگان می‌تواند نقش مهمی در این عرصه با توجه به ظرفیت‌های گسترده دریایی هرمزگان داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به قانون به‌کارگیری نیروهای بومی توسط پیمانکاران پروژه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که این قانون توسط پیمانکاران در هرمزگان رعایت نمی‌شود و براساس قانون برنامه ششم آنها مکلف به تامین حداقل 50 درصد نیروی کار خود از نیروهای بومی هر استان هستند.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: تمامی نمایندگان استان برای کمک به ایجاد اشتغال و رونق و توسعه استان پای کار هستند و امیدواریم با فضای خوب فراهم شده با همکاری مدیران اجرایی گام‌های خوب و موثری برداریم.

سامانه کشوری شناسه‌دار کردن متکدیان در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

منصور اخلاقی‌پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان هرمزگان گفت: سامانه کشوری شناسه‌دار کردن و ساماندهی متکدیان با تجهیزاتی از قبیل اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثر انگشت و دوربین به‌زودی توسط فرمانداری بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در شهریور ماه سال جاری یک دوره آموزشی توسط وزارت کشور برای کارشناسان امور اجتماعی استانداری‌های هشت استان درگیر با معضل متکدیان برگزار شد که پیرو آن سامانه کشوری شناسه‌دار کردن متکدیان به‌زودی در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اضافه کرد: با این سامانه سراسری که تحت وب عمل می‌کند، می‌توان چرخش و مهاجرت متکدیان را در استان‌های مختلف رصد و تصمیمات مناسب را در مورد این افراد اتخاذ کرد.

اخلاقی پور گفت: با توجه به اینکه در این طرح از تجهیزات دقیقی همچون اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثر انگشت و دوربین استفاده می‌شود احتمال خطا در شناسایی بسیار کاهش یافته و می‌توانیم به تجزیه و تحلیل دقیقی دست یابیم.

وی در ادامه به تجربه دیگر استان‌ها در بحث ساماندهی متکدیان اشاره و خاطر نشان کرد: طبق رصد صورت گرفته توسط اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تمامی استان‌هایی که توانسته‌اند در این زمینه موفق عمل کنند، کار جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان را از صفر تا صد به یک سازمان مردم نهاد واگذار کرده‌اند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ادامه داد: همواره تاکید شده که حلقه حمایت گری اجتماعی باید به صورت مردمی و داوطلبانه صورت گیرد و حل مشکلات اجتماعی عزمی همگانی و مردمی می‌طلبد و در این زمینه نیز مشارکت سازمان‌های مردم امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای عموم مردم در زمینه نحوه برخورد با متکدی و عدم اقدام به کمک‌های بی‌هدف به این افراد یکی از مباحث مهمی است که می‌بایست دستگاه‌های فرهنگی احساس مسئولیت کرده و به آن ورود کنند./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات