۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

جوامع امروزی بدون ذکر خداوند آرامش ندارند

سخنران حرم رضوی با اشاره به جوامع امروزی که درآن بیماری های افسردگی فراوان است، گفت: در واقع برخی در زندگی دنیوی خود مانند کلاف سردرگم هستند که آرامش ندارند و از طرفی از خداوند راضی نیستند و آرامش ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران حرم رضوی امروز 18 مهر در حرم رضوی با بیان اینکه دنیا به معنای طبیعت، غذا و فرزندان و همسر نیست، گفت:  در واقع این موارد نشانه های خداوند هستند  که برای بهره مندی انسان ها آفریده شده است.

وی با بیان اینکه دنیا غرور و تکبر است، افزود: هر گاه در این دنیا هر انسانی به منیت خود ببالد در واقع گرفتار دنیا شده است و دنیا به معنای ادعا است.

این سخنران حرم رضوی با اشاره به بی اعتنایی حضرت علی (ع) نسبت به دنیا تصریح کرد: با اشاره به آیات قرآنی دنیا به معنای کثرت گرایی است و از طرفی کسانی که در خوردن حلال و حرام را مخلوط می کنند به دنیا وابسته شده اند چرا که حقوق واجب را ادا نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درادامه با اشاره به این مطلب که ثروت داشتن به معنای خوبی انسانها نیست، تصریح کرد: چرا که انسان مومن گاه می تواند ثروتمند و یا فقیر باشد و ثروت داشتن دلیلی برای خوب بودن انسانها نیست.

وی درادامه با تأکید بر این مطلب که ثروت همیشه به معنای آرامش داشتن نیست، اظهارکرد: در برخی موارد افرادی هستند که در اوج ثروت، به بیماریهای روحی مبتلا هستند و دچار افسردگی می شوند و این بدان معنا است که ثروت با خودش آرامش نمی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درادامه با اشاره به ویژگی های زندگی خوب داشتن در کلام الهی خطاب به پیامبر اکرم(ص) گفت: کسانی که ذکر خداوند را در همه طول شبانه روز بر زبان جاری می سازند و نماز را سست نمی شمارند و از خداوند راضی هستند و در سختیها و مشکلات استوارند می تواند زندگی خوبی داشته باشد.

وی درادامه با اشاره به جوامع امروزی که درآن بیماری های افسردگی فراوان است، تصریح کرد: در واقع برخی در زندگی دنیوی خود مانند کلاف سردرگم هستند که آرامش ندارند و از طرفی از خداوند راضی نیستند و آرامش ندارند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات