۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۸۰۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

دیدار اساتید و طلاب خراسان شمالی با تولیت آستان قدس رضوی، دیدار فعالان اقتصادی خراسان شمالی با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و تحقق جامعه قرآنی نیازمند کار فراگیر شبانه‌روزی عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به استان به مناسبت سالروز سفر رهبری از دیدار مسئولان، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان، با تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سفر تولیت آستان قدس رضوی در خراسان شمالی دیدار با طلاب و روحانیون است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بعد از نماز مغرب و عشا با مسئولان مدارس علمیه استان، اساتید، طلاب و روحانیون استان دیدار خواهد کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دیدار تولیت آستان قدس رضوی با طلاب و روحانیون استان در محل حسینیه سیدالشهدا (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

دیدار فعالان اقتصادی خراسان شمالی با تولیت آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی استان خراسان شمالی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

وی ضمن اشاره به سفر تولیت آستان قدس رضوی به استان در سالروز سفر مقام معظم رهبری اظهار داشت: هم‌زمان با 19 مهرماه٬ مردم بجنورد در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی٬ میزبان تولیت آستان قدس رضوی هستند و گروه‌های مختلف در دیدارهایی جداگانه با آیت‌الله رئیسی گفت‌وگو می‌کنند.

وی افزود: دیدار با فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی و شورای اداری استان٬ یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر یک‌روزه تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی است. هم‌چنین مردم استان در صبح چهارشنبه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد یاد و خاطره سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی را گرامی می‌دارند.

تحقق جامعه قرآنی نیازمند کار فراگیر شبانه‌روزی است

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اهمیت قرآن و زندگی قرآنی با توجه به منویات مقام معظم رهبری گفت: تحقق جامعه قرآنی نیازمند یک کار فراگیر شبانه‌روزی است و تمام تلاش ما این است که به حول و قوه الهی، هم جایگاه علمی و قرآنی دانشجویان رشد یابد تا بتوانند برای دنیای امروز و فردا تولید علم کنند.

وی اظهار داشت: قرآن کتابی است که در آن معارف الهی متجلی شده است و بهره‌گیری از این معارف نیازمند مطالعات گسترده دراین‌باره است.

وی افزود: دانشکده علوم قرآنی بجنورد فرصت خوبی را برای بررسی و استفاده از این منبع معرفت را فراهم کرده است.

برپایی غرفه طب اسلامی در موکب‌های خراسان شمالی در روز اربعین

حسین‌علی محمدی، مسؤول مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ خادم اربعین حسینی برای خدمت به زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) آماده هستند.

وی اظهار داشت: خادمان اربعین حسینی برای خدمت در مواکب خراسان شمالی با فراگیری آموزش‌های لازم، آماده خدمت به زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی از آموزش خادمان اربعین مواکب استان خبر داد و افزود: خدمات‌دهی به زائران در موکب‌های استان خراسان شمالی از اول ماه صفر در کشور عراق و مرز مهران آغاز می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی مواکب ستاد اربعین خراسان شمالی برای بیش از 100 خادم در استان برگزار شده و همه عوامل نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند./9314/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات