۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۳۵۰
استاد حوزه علمیه قم:

عزت خداوند متعال به بندگانش عزتی جاویدان است

استاد حوزه علمیه قم عزت جاویدان و ماندگار را عزت الهی دانست و گفت: افراد هنگامی که مال و ثروت خود را از دست می دهند سقوط می کنند و عزت وابسته به مادیات خود را از دست می دهند زیرا تنها عزت ماندگار و جاویدان، عزتی است که از سوی خداوند متعال به بندگانش عطا می کند.
استاد حوزه علمیه قم عزت خداوند متعال به بندگانش عزتی جاویدان است عزت خداوند متعال به بندگانش عزتی جاویدان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در تجمع بزرگ عزاداران حسینی منطقه خیرآباد اراک، با اشاره به آیه 26 سوره آل عمران "وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ، هرکس عزت بخواهد باید از خداوند متعال طلب کند" بیان کرد: افراد بسیاری طالب عزیز بودن و قدرت هستند اما در این راه با کسب قدرت، ثروت، لباس های گران قیمت، برج ها و کارخانه ها  به بیراهه می روند.

استاد حوزه علمیه قم عزت جاویدان و ماندگار را عزت الهی دانست و ابراز کرد: تمامی این افراد هنگامی که مال و ثروت خود را از دست می دهند سقوط می کنند و عزت وابسته به مادیات خود را از دست می دهند زیرا تنها عزت ماندگار و جاویدان، عزتی است که توسط خداوند متعال به بندگانش عطا می کند.

حجت الاسلام صابری اراکی اضافه کرد: خداوند در قرآن فرموده است که به اهل نماز، عبادت و اطاعت، زنان عفیف، مردم با حیا، فداکاران میدان ایثار و شهدای میدان های جنگ عزتی ماندگار عطا خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 10 سوره فاطر "مَن كانَ يُريدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا ۚ إِلَيهِ " افزود: عزت و بزرگی تنها به اراده خداست و مردم باید از خداوند متعال عزت خداوندی طلب کنند.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به شهادت محسن حججی اضافه کرد:از قیام عاشورا سال ها می گذرد اما نکته مهم این است که چه کسی همانند شهید محسن حججی از عاشورا و تاسوعا درس گرفته است زیرا شهیدان تربیت شده دانشگاه کربلا هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان اسلام با پخش تصاویر اسارت شهید محسن حججی سعی در نشان دادن ضعف و تحقیر شیعیان داشتند اما شهید محسن حججی عزت را تنها از پروردگار متعال در نهایت درخواست کرده بود و در انتها با عزت و اجر الهی به شهادت رسید.

حجت الاسلام صابری اراکی عزاداری سیداشهدا را کلاس درس الهی دانست و  تاکید کرد: شهدا و رزمندگان اسلام که از جان و مال خود در راه خدا گذشتند، درجلسات سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تربیت شده اند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یزید و یارانش سعی در از بین بردن نام و یاد امام حسین(ع) داشتند اما امروزه نه تنها نام سیدالشهدا(ع) از بین نرفته است بلکه هر روز در میان عموم مردم جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کرده و بر عاشقان و شیفتگان ان حضرت افزوده می شود.

این استاد حوزه علمیه ضمن بیان آیه 111 سوره توبه "إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ " بیان کرد: خداوند از مومنان جان و مال آنان را خریداری می کند ودر قبال آن پاداش عظیمی به بندگان بخشنده خود اعطا می کند.

حجت الاسلام صابری اراکی وجود انجمن های خیرین را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: امروزه بسیاری از مراکز عام المنفعه را خیرین با انفاق ثروت خود در راستای کمک به هموطنان خود و انجام عمل خیر می سازند.

استاد حوزه علمیه قم گذشتن از مال در راه خدا را از ویژگی های عاشقان امام حسین(ع) دانست و افزود:دانش آموزان مکتب امام حسین(ع) عاشق، سینه سوخته و دلباخته اند و از جان و مال خود در راه خدا گذشت می کنند.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال به امام حسین(ع)، قیام، نهضت، هیئت و تکیه او عزت الهی بخشیده است و به همین جهت نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) تاکنون زنده نگه داشته شده است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات