۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۵۸۴
آیت الله مظاهری:

کسی که اسلام ناب را بشناسد، بی درنگ مسلمان می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: دین اسلام مرکب از سه عنصر اعتقادات، اعمال و اخلاقیات است؛ کسی این عناصر را دقیقاً شناسایی کند بی درنگ اسلام را می پذیرد، اما افرادی که با وجود شناخت قلبی نسبت به مبانی اسلام ناب، از پذیرش آن اعراض دارند، لحظه لحظه مرض قلبشان فزونی می یابد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: فرقه ضار و مضر بهائیت با شبهه وارد کردن به تعبدیات، در حال پیشرفت در جامعه است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و پنجاه نهم که می فرماید«إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتَابِ أُولَئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَیَلْعَنُهُمُ اللاعِنُونَ» افزود: افرادی که حق را کتمان می کنند، مورد لعنت همه اهل عالم اعم از خداوند، ملائکه و عالم هستی واقع می شوند، این ها کسانی هستند که برای رسیدن به لذائذ دنیوی امور یقینی را کتمان می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که دین اسلام یک دین حقیقی است و از جانب خداوند بودنش ثابت شده است، ابراز کرد: دین اسلام مرکب از سه عنصر اعتقادات، اعمال و اخلاقیات است، کسی که این عناصر را دقیقاً شناسایی کند بی درنگ اسلام را می پذیرد، ولی افرادی که با وجود شناخت قلبی نسبت به مبانی اسلام ناب، از پذیرش آن اعراض دارند، لحظه لحظه مرض قلبشان فزونی می یابد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: برخی با وجود این که می دانند امامت و ولایت مایه اکمال دین است و واقعه غدیر دلیل قاطعی برای این مسأله است، می گویند پیامبر(ص) جمعیت مسلمانان را سه روز در بیابان بی آب و علف نگاه داشتند برای این که از آن ها بیعت بگیرند، همان گونه که من را دوست دارید، علی(ع) را نیز دوست داشته باشید.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این مسأله در تمام اصول دین جریان دارد؛ برخی از اهل تسنن معتقد هستند همه انسان ها مجبور به عملی هستند که مرتکب می شوند؛ این بیان با آیات و عقل جور در نمی آید.

وی با بیان این که برخی لجاجت درونی دارند، تبیین کرد: برخی از انسان ها همه دین را انکار نمی کنند بلکه برخی از اصول پنج گانه دین را منکر می شوند.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: مرتبه سوم از مراتب انکار، انکار جزئیات دین است؛ در دین اسلام تعبدیاتی وجود دارد که برخی نسبت به آن ها اشکال می گیرند و مثلا می گویند حاضر نیستم نماز بخوانم و به جایش ورزش می کنم در صورتی که هر عقر سلیمی درک می کند نماز برای ایجاد ارتباط مؤثر بین مخلوق و خالق است و فلسفه حرکات عبادی در نماز برای ایجاد تحرک در بدن نیست بلکه فلسفه عمیق تری دارد که ما از بیشتر فلسفه آن ها بی اطلاع هستیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به کسانی که خمس و زکات پرداخت نمی کنند و می گویند ما خودمان برای به دست آوردن پول تلاش کرده ایم و حاضر نیستیم پولمان را با افراد فقیر شریک بشویم، ابراز کرد: قانون مواسات لازمه یک جامعه است، به واسطه پرداخت خمس و زکات است که جامعه یکدست می شود و از فقر نجات پیدا می کند؛ آن هایی که خمسشان را پرداخت نمی کنند با وجود این که این مسائل را می دانند کتمان حق می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با بیان این که فرقه ضار و مضر بهائیت در حال شبهه وارد کردن به تعبدیات دین اسلام است، تشریح کرد: این فرقه ضار و مضر بهائیت مسلمانان زیادی را به واسطه شبهه وارد کردن به تعبدیات، از اسلام زده کرده است، رییس این فرقه ضاله یک انسان دیوانه بوده که بعد از ادعای نیابت برای امام عصر(عج)، ادعا کرد که امام زمان(عج) است و سپس گفت من خود خدا هستم؛ اگر در حال حاضر بهائیت در جامعه پیشرفت کرده است به خاطر همین شبهه وارد کردن ها است./867/پ201/ب1

ارسال نظرات