۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۳۲۷۶۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

پیش‌بینی ارسال دو هزار اثر به بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، برپایی ۱۳ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در عراق و درنظر گرفتن ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای زائران هرمزگان به اربعین حسینی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، منصور سرگزی معاون ستاد اقامه نماز کشور و دبیر اجلاس‌های سراسری نماز در نشست با استاندار هرمزگان با بیان اینکه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز روز 30 آذر سال جاری به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار داشت: فراخوان علمی اجلاس با موضوع نماز و فضای مجازی اعلام شده و تاکنون 720 اثر به دبیرخانه بیست و ششمین اجلاس نماز ارسال شده و پیش بینی می‌کنیم تعداد این آثار به دو هزار اثر افزایش یابد.

وی ادامه داد: این آثار شامل فیلم، انیمیشن و محتواهای تولید شده جهت نشر در فضای مجازی است که محتواهای جدیدی در این زمینه عرضه شده است.

دبیر اجلاس‌های سراسری نماز افزود: در این راستا تلاش داریم شبکه‌سازی از فعالان نماز در فضای مجازی تحت عنوان یاوران نماز از میان کاربران فضای مجازی صورت گیرد و مهلت دریافت آثار اجلاس نیز تا 20 آبان ماه است.

سرگزی تصریح کرد: در بیست و ششمین اجلاس نماز نزدیک به 250 مهمان از استان‌های مختلف و 500 نفر نیز از استان هرمزگان حضور خواهند داشت.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در استان هرمزگان آثار و برکات فراوانی را برای مردم مومن این استان به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان جهت کمک به برگزاری مطلوب این اجلاس بسیج می‌شوند تا اجلاس موفقی برای امر مقدس نماز برگزار شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به موضوع این اجلاس مبنی بر نماز و فضای مجازی، افزود: نیاز است در این دوره با نوآوری و خلاقیت آثار جدیدی در اجلاس نماز با موضوع مهم فضای مجازی ارائه شود.

همتی با تاکید بر اینکه فضای استان هرمزگان آماده برگزاری اجلاس نماز است، بیان داشت: جهت اسکان مناسب مهمانان کشوری امکانات موجود در استان سازماندهی و به کارگیری می‌شوند.

استان هرمزگان ۱۳ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در عراق برپا می‌کند

سردار پاسدار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: امسال ۱۳ موکب از استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در خارج از مرزهای کشور در عراق برپا می‌شود.

وی افزود: این موکب‌ها در مسیر شهرهای نجف اشرف، کربلا و سامرا برپا و از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

سردار ترابی با بیان اینکه سال گذشته هشت موکب از هرمزگان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کرد، افزود: امسال 9 موکب از این استان در داخل مرزهای ایران و در شهرهای بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان و مرزهای شلمچه و مهران برپا می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: شور و اشتیاق مردم هرمزگان و به‌ویژه بسیجیان به سید سالار شهیدان به وفور دیده می‌شود و گوشه‌ای از این شور و اشتیاق امسال بار در دیگر از سوی آنها در پیاده روی اربعین حسینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

دولت مشوق‌های مرزنشینی را برای هرمزگان هم قرار دهد

حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس در نشستی مرتبط با بررسی مشکلات مرزنشینان هرمزگانی گفت: انتظار ما از دولت این است که مزایایی که برای مرزنشینان دیگر استان‌های مرزی قرار می‌دهد برای مردم هرمزگان نیز لحاظ کند.

وی افزود: انتظار ما از دولت این است که اگر امتیازی برای مرزنشینان دیگر استان‌ها در نظر گرفته می‌شود برای مردم هرمزگان هم لحاظ شود چراکه در هرمزگان شرایط مرزنشینی بسیار سخت بوده و بیش از 8 ماه از سال گرما و رطوبت طاقت‌فرسا حتی سلامتی مردم را هم تهدید می‌کند.

حجت الاسلام ذوالقدر افزود: سرعت استهلاک وسایل زندگی و خودرو و ... در هرمزگان بالا و هزینه‌های زندگی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور خیلی بالاتر است اما عملا مردم از حمایت خاصی در زمینه حقوق مرزنشینی برخوردار نیستند.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس بیان کرد: هم اکنون گام‌های بزرگی در زمینه توسعه سواحل مکران در جریان است که از این بابت از دولت تشکر می‌کنیم اما انتظار ما این است که در این فرآیند توسعه که یک حرکت ملی بشمار می‌رود از ظرفیت مردم این منطقه به خوبی استفاده شود و از هم اکنون رشته‌های علمی مورد نیاز برای تربیت تکنسین و مهندس و کارشناس و ... در دانشگاه‌های استان تربیت شوند تا در آینده با کمبود نیرو در این حوزه مواجه نباشیم.

وی اضافه کرد: در دیدار با وزیر نفت به او گفتم که باید در هر پروژه‌ای که بخواهند در شرق هرمزگان و در قالب توسعه سواحل مکران کلید بزنند، حداقل باید 50 درصد سهمیه بومی از مردم این منطقه جذب کنند و قول لازم در این زمینه را به من داد و البته این موضوع را برای تصویب در هیأت وزیران هم پیگیری خواهم کرد و آن را در مرحله اجرا هم با دقت دنبال می‌کنم.

حجت الاسلام ذوالقدر گفت: وضعیت بیکاری در هرمزگان خیلی از خانواده‌ها را گرفتار کرده و این وضعیت در شرق هرمزگان حادتر است و باید توسعه صنعتی در هرمزگان به شرق و غرب این استان هم کشانده شود.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای زائران هرمزگان به اربعین حسینی در نظر گرفته شده است

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از جابه‌جایی زائران اربعین در این استان با تخصیص 400 دستگاه اتوبوس خبر داده بود و گفت: اعزام امسال زائران تنها در چارچوب کاروان، شبه کاروان و با مدیریت سازمان حج و زیارت و داشتن ویزا انجام می‌شود و در خارج از این چارچوب اتوبوسی واگذار نخواهد شد.

وی افزود: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که با واگذاری این تعداد اتوبوس خللی در سفرهای آنها به اماکن زیارتی ایجاد نخواهد شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارایه آموزش‌های حرفه ای به رانندگان به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران، اضافه کرد: هماهنگی ‌های لازم برای استقرار تیم کارشناسی مدیران فنی با نظارت اداره کل برای بررسی ‌های لازم فنی و ایمنی ناوگان اعزامی قبل از سفر انجام می‌شود.

ثبت نام زائران اربعین حسینی در هرمزگان از اول شهریور آغاز شده و تا هشتم آبان ادامه دارد که این مدت تاکنون 10 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و برای 6 هزار و 500 زائر نیز روادید صادر شده است.

همچنین مقرر شده است، هرمزگان در مسیر زائران اربعین 25 موکب را برای خدمات‌رسانی راه‌اندازی و برپا کند که 10 موکب از این تعداد در مسیرهای داخلی کشور و 15 موکب نیز در حد فاصل نجف و کربلا دائر خواهد شد، این در حالیست که سال گذشته هرمزگان هشت موکب را مسیرهای داخلی و خارجی را‌ه‌اندازی کرده بود.

گفته شده است تعدادی از این موکب‌ها در مرزهای مشترک ایران و عراق و شهرهایی همانند بندرعباس، خمیر و لنگه که از شهرهای هرمزگان محسوب می‌شوند امر خدمات‌رسانی به زائران را به عهده خواهند گرفت.

تخمین زده می‌شود از هرمزگان امسال حدود 25 هزار نفر راهی این مراسم مذهبی شوند، که می‌توانند از چهارم آبان‌ماه به بعد از موکب‌ها در طول مسیر خدمات مورد نیاز را دریافت کنند./851/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات