۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۳۳۵۹۰
اربعین:

دولت باید خدمات بیشتری برای اعزام زائران به کربلا ارائه دهد

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که دولت باید خدمات بیشتری را برای رفتن زائرین به کربلا داشته باشد، گفت: خدمت کردن و رفع مشکلات مردم مهم ترین وظیفه مسؤولان است؛ از این رو مسؤولان باید سعی کنند شرایط سفر به کربلا را برای مشتاقان آماده کنند.
پیاده روی اربعین

حجت الاسلام  حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اهمیت دادن به اربعین برای همه مردم و مسؤولان واجب است.

وی افزود: دشمنان دین اسلام به دنبال از بین بردن دین اسلام بوده و هدف آن ها این است که حضور مردم در راهپیمایی اربعین را کم رنگ کنند و به جهانیان بگویند که مردم مسلمان در حال کاهش هستند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که دشمن به دنبال بهانه هایی بوده تا مردم را از اسلام بزنند، خاطرنشان کرد: اربعین بهترین فرصت برای مردم بوده که بتوانند بندگی کردن خودشان را کامل کنند و در راه امام حسین(ع) قدم بردارند.

وی با اشاره به این که راهپیمایی اربعین یک حرکت سیاسی در جهان شناخته می شود، بیان داشت: طبق گفته روایات کسی که در راه امام حسین(ع) قدم بردارد خداوند برای او ثوابی همچون حج می نویسد و این زمانی برای انسان شکل می گیرد که انسان با معرفت در راه اهل بیت قدم بردارد.

استاد حوزه علمیه ماهان اظهار داشت: تجمع بزرگ مردم در روز اربعین نشان دهنده وحدت مسلمین بوده و می توانند با وحدت خود به تمام دشمنان بیان کنند که ما مسلمین باهم اتحاد و همبستگی داریم و کسی نمی تواند وحدت ما را از بین ببرد.

وی ابراز داشت: یادآوری قیام عاشورا یکی دیگر از فواید راهپیمایی اربعین بوده که انسان را با مصائب اهل بیت آشنا می کند.

امام جمعه ماهان با بیان این که همدلی و همدردی مردم با یکدیگر در پیاده روی اربعین بسیار به چشم می خورد، اظهار داشت: دادن انفاق به افراد نیازمند و خرج کردن مال برای اهل بیت ثواب زیادی را دارد و خرج کردن مال در مراسم اربعین یکی از فواید خوب مردم بوده که مال خودشان را برای زائر امام حسین(ع) صرف می کنند.

وی تصریح کرد: مردم برای حل مشکلات خود توقع زیادی را از مسؤولان دارند و توقع دارند که مسؤولان دولتی در مراسم اربعین خدمت بیشتری را برای زائرین انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به این که دولت باید خدمات بیشتری را برای رفتن زائرین به کربلا داشته باشد، گفت: خدمت کردن به مشکلات مردم مهم ترین وظیفه مسؤولان بوده و مسؤولان سعی کنند که اسباب رفتن به کربلا را برای زائرین آماده  و راحت کنند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات