۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۳۶۹۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری دومین نشست کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی اجلاس نماز در بندرعباس، مراسم استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام در شهرستان قشم و برگزاری همایش سه ساله های حسینی در میناب از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دومین نشست کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی بیست وششمین اجلاس سراسری نماز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی گفت: ضروری است با پیگیری های هر چه بیشتر و برگزاری جلسات مکرر، وظایف کمیته را اجرایی و عملی کنیم تا شاهد برگزاری اجلاسی در خور تحسین برای استان هرمزگان باشیم.

در ادامه، سرگزی دبیر بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به نقش پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدوین طرح بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: از همه ابزار و امکانات موجود برای برگزاری هرچه باشکوهتر اجلاس باید استفاده شود.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه قرار است با برگزاری این اجلاس مهم، یک خدمت فرهنگی خوب به مردم استان و کشور ارائه شود، افزود:علاوه بر آنچه که در صحن اجلاس با حضور علما، اندیشمندان و فرهیختگان در ارتباط با نماز و فضای مجازی اتفاق می افتد، قبل از اجلاس باید برنامه های متنوع فرهنگی به مخاطبان ارائه شود. وی بیان داشت: از این لحظه به بعد مسئولان عزیزکمیته ها بایستی برنامه ریزی کنند و روزشمار زمان برگزاری اجلاس را تهیه و گزارشی از کارهای انجام شده همه روزه بطور منظم و مرتب به ستاد برگزاری ارائه کنند.

سرگزی تاکید کرد:برگزاری نمایشگاه جنبی در کنار اجلاس به اندازه خود اجلاس مهم بوده و مسئولین و دست اندرکاران عزیز باید تلاش کنند 10روز قبل از برگزاری اجلاس، این نمایشگاه برای بازدید عموم دایر گردد. وی گفت:در این نمایشگاه از سراسر کشور حضور خواهند یافت و در بخشی از این نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای استان نیزبه معرض دید و بازدید مردم و مسئولین گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگ و آموزش ستاد از همه کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند خواست تا پیشنهادات خود را جهت برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه،به ستاد برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز ارائه کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان نیزبا قدردانی از همه دست اندرکاران کمیته ها از برگزاری نشست های تخصصی و مستمر هریک از کمیته های برگزار کننده اجلاس، گزارشی ارائه کرد.

 وی در بخشی از بیانات خود به برنامه ریزی، ساماندهی و حمایت و هدایت کمیته های برگزار کننده اجلاس و تقسیم وظایف و پیگیری امور محوله تاکید کرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد بیان داشت:هریک از کمیته ها با برگزاری جلسات منظم و مستمر به انجام ماموریت های ویژه خویش پرداخته اند. وی اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از رای و اندیشه صاحب نظران، اندیشمندان، متخصصین و پژوهشگران، این اجلاس یکی از بهترین اجلاس های نماز در کشور باشد. در ادامه این نشست هریک از مسئولان کمیته ها، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

گفتنی است، فضاسازی و تبلیغات مناسب در راستای اطلاع رسانی برگزاری اجلاس در سطح شهر توسط فرهنگی ورزشی شهرداری، ارسال پیامک با مضامین نماز توسط شرکت مخابرات استان هرمزگان، تهیه و پخش تیزر تبلیغاتی اجلاس نماز توسط صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، برپایی نمایشگاه گلریزان کتاب همزمان با اجلاس نماز، ساخت کلیپ با موضوع ترویج فرهنگ نماز، انجام تبلیغات محیطی در اطراف شهرهای استان توسط راهداری با مضامین اجلاس نماز، نامگذاری یکی از میادین شهر با عنوان نام از اهم مصوبات این نشست بود.

مراسم استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام در شهرستان قشم

حجت الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: مراسم استقبال از شهدای گمنام عصر سه شنبه با حضور مسئولان در فرودگاه بین‌المللی  قشم برگزار شد.

وی افزود : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و به ویژه نسل جوان باید در راس برنامه‌ها باشد چرا که عظمت و بزرگی شهدای والامقام ستودنی و فراموش‌نشدنی است و باید همیشه مورد توجه واقع شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم اظهار داشت: میزبانی از شهدای گمنام برای ما یک افتخار بسیار بزرگ است که بی‌شک با استقبال عظیم و گرم مردم  شهرستان قشم حال و هوای معنوی خاصی در این مراسم حاکم خواهد بود و شاهد برگزاری یک مراسم باشکوه و گسترد در قشم خواهیم بود.

گفتنی است: شهرستان قشم روز سوم و چهارم آبان میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس جهت تشییع و تدفین در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خواهد بود.

برگزاری همایش سه ساله های حسینی در میناب

در این همایش که مصادف باشب شهادت حضرت رقیه(س) باحضور مادران و کودکان 3تا5سال و دسته های عزاداری هیئات مذهبی برگزار شد حجت الاسلام محمد بنی خزاعی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: در میان سه ساله های حسینی حضرت رقیه سلام الله علیها دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)ا داریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه به زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می باشد.

وی افزود : همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین(ع) هستیم زیرا با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کرد و صحنه هایی را بوجود آوردند که درس زندگی ما و انسان های آزاده جهان است .

بنی خزاعی وی با بیان اینکه ترویج پیام عاشورا و درس فداکاری در میان کودکان ونوجوانان و صبر و بردباری در مصائب یکی از درسهای عاشورا و این همایش مهم برای کودکان و خانواده ها خواهد بود تصریح کرد: با حضور نوجوانان و کودکان در این مراسم فرهنگ تاثیر پذیری از عاشورا متبلور شده و هر چه ما در این راه جلوتر رویم عظمت عاشورا و فرهنگ عاشورایی بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

از دیگر برنامه های این همایش سفره نذری حضرت رقیه(س)، نمایش میدانی واقعه کربلا و دسته روی هیئات مذهبی بود./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات