۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۳۷۳۱
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

نهج البلاغه گنجینه ای از اندیشه های کلان برای جامعه است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه نظریه های اجتماعی در نهج البلاغه تنها با تکیه بر نگاه های علمی و تخصصی قابل کشف است، گفت: نهج البلاغه گنجینه ای از اندیشه های کلان برای جامعه بوده و ظرفیت نهج البلاغه برای قانون گذاری در عصر پیچیده کنونی فراتر از تصورات اولی است.
حجت الاسلام مبلغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نشست مشترک مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه نهج البلاغه به عنوان یک سند بزرگ، در اختیار بشریت است، گفت: درس های نهج البلاغه دوای بسیاری از دردهای اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی عنوان کرد: نظریه های اجتماعی در نهج البلاغه با تکیه بر نگاه های علمی و تخصصی قابل کشف است، باید از ظرفیت این گنجیه بزرگ دینی در عرصه قانون گذاری، راهبرد شناسی های اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه گنجینه ای پر از اندیشه های کلان، شفاف و عمیق برای اسلامی سازی جامعه است، افزود: نهج البلاغه درمان بسیاری از دردهای اجتماعی امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی عنوان داشت: برای اینکه مطالعات متوجه آن به درستی انجام پذیرد وپس از آن به به قانون تبدیل و پا به ساحت اجرا بگذارد، باید از تخصص های علمی از جمله مهارت های فقهی و حقوقی بهره گیری دقیق صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به صورت شتاب زده و پیش از افکندن نگاه عمیق و تخصصی به نهج البلاغه، چیزی را به حضرت علی( ع) نسبت دهیم، اظهار داشت: با مطالعات عمیق و صبر علمی باید در این زمینه فعالیت کنیم و اهداف، اصول، سیاست ها وخط مشی ها را از کلمات، روح و ساختارهای نهج البلاغه استخراج و آنها را به انسان و جامعه امروز ارائه دهیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حکومت اسلامی هر چه ما جلوتر می رویم، نیاز به نهج البلاغه نسبت به اول انقلاب بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت نهج البلاغه، می توان بسیاری از مشکلات و خلأ های اجتماعی را برطرف ساخت.

وی ادامه داد: بنیاد بین المللی نهج البلاغه با عمیق تر کردن فعالیت های خود و بهره گیری از اندیشمندان می تواند بسیاری از خلأهای موجود در جامعه را برطرف و زمینه استفاده بیشتر را جامعه فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی یادآور شد: بنیاد نهج البلاغه در انتقال ذخایر این کتاب و گنجیه بزرگ به جامعه به ویژه در بحث قانون گذاری، بسیار تأثیرگذار است و می توان از خاستگاه دانش حقوق، دانش سیاست و دانش های اجتماعی به سراغ بررسی نهج البلاغه رفت.

وی با بیان اینکه فقه اگر به سمت نهج البلاغه بیاید قوی ترعمل خواهد کرد، عنوان داشت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای شروع عملیات پوشاندن لباس قانون بر اندیشه های نهج البلاغه در یک همکاری علمی، مطالعاتی با بنیاد بین المللی نهج البلاغه آمادگی لازم دارد./9459/پ203/ب۲

ارسال نظرات