۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۴۰۸۷
امام جمعه خرم آباد:

اربعین حسینی محور وحدت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اربعین حسینی محور وحدت امت اسلامی است، گفت: اربعین حسینی سبب همبستگی مردم زیر چتر اباعبدالله الحسین(ع) شده است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیاده روی اربعین محوری برای وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی موجب همبستگی مردم زیر چتر اباعبدالله الحسین(ع) شده است، افزود: شور حسینی زائران اربعین در مراسم پیاده روی غیرقابل وصف است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به شرکت مسلمانان سراسر جهان از تمامی کشورهای جهان و مسیحیان، زرتشتیان و اهل سنت در این پیاده روی عظیم عنوان داشت: این حضور گسترده آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی در پی دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه استان لرستان در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد، موکب های متعددی به این منظور در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا با حکومتی که با نام اسلام و امام حسین(ع) است، مخالفت دارد، رییس جمهور فعلی آمریکا و عاقلان آنها در برابر اراده ایران شکست خورده اند و حاکمان فعلی آمریکا نیز شکست خواهند خورد.

ایران اسلامی در مسائل دفاعی خود با هیچ کسی مباحثه نمی کند

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی در مسائل دفاعی خود با هیچ کسی مباحثه نمی کند،  عنوان داشت: پیروی و تبعیت از رهبری خنثی کننده هجمه های و توطئه های دشمنان است.

نوجوانان بسیجی امیدهای آینده انقلاب اسلامی هستند

وی در ادامه با اشاره به هشتم آبان ماه روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی اظهار داشت: نوجوانان بسیجی امیدهای آینده انقلاب اسلامی هستند، نوجوانان با احساسات و دلی پاک می توانند در آینده انقلاب نقش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه نوجوانان نیازمند به الگو و مکانی برای پرورش هستند، خاطرنشان کرد: بسیج دانش آموزی بهترین مکان برای پرورش و تربیت نیروی انقلابی از نسل جوانان و نوجوانان است.

وی شهید حسین فهمیده را الگویی مناسب برای نوجوانان عنوان کرد و افزود: آمریکا باید بداند ملت ایران با داشتن نوجوان 13 ساله عاشق شهادت ملتی با بصیرت، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر خواهد بود.

سید مصطفی خمینی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش مؤثری داشت

امام جمعه خرم آباد به چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: سید مصطفی خمینی تعبیر مقام معظم رهبری تنها آقازاده ای بود که آقازادگی نداشت و با زندگی ساده و مردمی خود در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش مؤثری داشت./9459/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات