۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۳۵۲۸۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تحقق دستیابی به جامعه توسعه‌یافته با ترویج فرهنگ مطالعه، توزیع ۴۰۰ میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی و تخصیص ۲۸ میلیون تومان برای آب‌رسانی به مواکب استان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی قربانی، نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس با تأکید بر نهادینه‌سازی مطالعه و کتاب‌خوانی در بین مردم گفت: برای دستیابی به جامعه توسعه‌یافته باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج داد.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی مهم‌ترین مخاطبان کتاب هستند که باید جامعه هدف خود را به سمت مطالعه سوق دهند.

قربانی گفت: توجه بیش‌ازپیش عامه مردم و نیز دانش آموزان و دانشجویان به کتاب و کتاب‌خوانی شاخصه‌های فرهنگی را ارتقاء می‌بخشد.

توزیع 400 میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

رضا رضایی، معاون فرهنگی اداره ارشاد خراسان شمالی امروز در حاشیه دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت: به دلیل استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی٬ علاوه بر ۳۵۰ میلیون سال گذشته، مبلغ ۵۰ میلیون تومان دیگر نیز به بن‌های خرید کتاب اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از دو ماه قبل فعال و 14 کمیته اجرایی متولی امر برگزاری نمایشگاه در استان، فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: هماهنگی و رایزنی‌ها با حوزه تخصصی ناشران و کتاب‌فروشان جهت حمایت از متخصصین این حوزه انجام گرفته است. 12 ناشر استانی که در سامانه موسسه فرهنگی نمایشگاه‌های ایران ثبت‌نام کردند، موفق به دریافت مجوز جهت حضور در نمایشگاه شدند.

تخصیص ۲۸ میلیون تومان برای آب‌رسانی به مواکب خراسان شمالی

روح‌الله توکلی، مدیر دفتر مدیریت بحران آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۸ میلیون تومان جهت لوله‌کشی و آب‌رسانی به سه موکب خراسان شمالی در عراق هزینه شود.

وی اظهار داشت: نیروهای مجموعه آب و فاضلاب خراسان شمالی آمادگی لازم جهت ارائه خدمات به زائران خراسان شمالی در شهر کربلا و مرز مهران را دارند.

وی افزود: سال گذشته سه بسته 50 هزارتایی آب معدنی برای زائران خراسان شمالی در نظر گرفته شده بود. همچنین حدود هفتاد میلیون ریال جهت عملیات لوله‌کشی و آب‌رسانی به موکب خراسان شمالی هزینه شد.

تخصیص ۷ میلیون تومان اعتبار برای برق‌رسانی به موکب خراسان شمالی

علیرضا علیخانی، قائم‌مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از ارائه خدمات شرکت برق به موکب کربلا خبر داد و گفت: ۷ میلیون تومان اعتبار جهت برق‌رسانی به موکب خراسان شمالی تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی کلیه لوازم مورد نیاز برق‌رسانی به موکب قمر بنی‌هاشم که در شهر کربلا مستقر شده را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن اربعین حسینی و عزیمت زائران خراسان شمالی به سرزمین عتبات٬ جهت خدمت‌رسانی به این زائران شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی٬ برق‌رسانی به موکب خراسان شمالی در کربلا را با اعتبار 7 میلیون تومان بر عهده دارد./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات