۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۵۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام ۴۵ استاد و طلبه شیروانی به مراسم اربعین، صدور هشت هزار ویزا برای زائران عتبات عالیات در خراسان‌شمالی و موضع گیری ارکان نظام در برابر تحریم سپاه عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان از اعزام 45 استاد و طلبه این مدرسه برای امر تبلیغ به مراسم اربعین حسینی خبر داد.

وی هدف از این اعزام را شناساندن اربعین و جایگاه آن به دنیا بیان کرد و گفت: نگاه طلبه ها و روحانیون نباید تنها به شهر و کشور خود، بلکه باید جهانی باشد.

وی حضور در اربعین حسینی را اقدامی اجتماعی و سیاسی برشمرد و افزود: اگر هر مبلغ تنها یک نفر را هم اصلاح کند ثواب زیادی دارد.

صدور 8195 ویزا برای زائران عتبات عالیات در خراسان‌شمالی

محمد قاصری، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌شمالی از صدور هشت هزار و 195 ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین خبرداد و اظهارکرد: تاکنون هشت هزار و 867 زائر از این استان برای حضور در عتبات عالیات همزمان با ایام اربعین در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای هشت هزار و 195 نفر از این افراد ویزا صادر شده است، ادامه داد: زائران استان اگر قصد حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا با توجه به بعد مسافت و زمان بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

ارکان نظام در برابر تحریم سپاه موضع گیری خواهند کرد

علی اکبری، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف ملت است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، گفت: ارکان نظام در برابر تحریم سپاه موضع گیری خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سپاه جزو لاینفک ارزش های نظام و انقلاب است بنابراین زیر سوال بردن این جزء ارزشمند مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطاب به دولت در برابر تصمیمات کاخ سفید خاطرنشان کرد: دولت تا کنون در موضع خود اقدام متقابل داشته و انتظار می رود متناسب با عملکرد عهدشکنانه آمریکایی ها مقابله به مثل را ادامه دهد.

اکبری تصریح کرد: سپاه جزو لاینفک ارزش های نظام و انقلاب است بنابراین زیر سوال بردن این جزء ارزشمند مقابله با اساس نظام اسلامی است که از این جهت همه ارکان نظام موضع گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: تحریم های جدید آمریکا نقض برجام است و در این راستا جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات