۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۳۶۷۴۰
اربعین؛

معرفت افزایی مهم‌ترین وظیفه تبلیغی در اربعین

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: افزایش معرفت و آگاهی افراد شرکت کننده در راهپیمایی اربعین نسبت به اهداف قیام امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در این ایام صورت گیرد.
مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی از راه نخلستان(طریق العلماء) /زوار/اربعین/زائر/الاربعین/الزائر/مشاة/ arbaee/ arbaeen_walk/ arbaeen_pilgrimage

حجت الاسلام سیدجواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: راهپیمایی اربعین در سالهای اخیر به عنوان یکی از نمادهای نمایش قدرت اسلام و به خصوص شیعه مطرح شده است.

وی افزود: زیارت اربعین فرصت بزرگی را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم از این ظرفیت برای ایجاد وحدت در میان بشر و انتقال پیام نهضت امام حسین(ع) استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: افزایش معرفت و آگاهی افراد شرکت کننده در راهپیمایی اربعین نسبت به اهداف قیام امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در این ایام صورت گیرد و توجه به این موضوع می تواند در انتقال فرهنگ عاشورا به تمامی جهان مؤثر باشد.

وی نقش رسانه ها در بازتاب این حماسه عظیم را نقش محوری دانست و خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم نیازمند توجه ویژه رسانه ای است و لازم است تا رسانه های اسلامی و به ویژه رسانه های کشورمان با هم افزایی مناسب، بازتاب جهانی این حماسه بزرگ را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی اراکی اضافه کرد: در روایات از امام صادق(ع) نقل شده است «کسی‌که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند برای هر قدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌کند و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.» و این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه زیارت اربعین است.

وی ادامه داد: اربعین فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و اصلاح نفس است و اگر به این بُعد از پیاده روی اربعین توجه شود می تواند عاملی مهم در تعالی و کمال انسان باشد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: روحانیان و مبلغان ما باید از این ظرفیت عظیم برای ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند اما باید توجه داشت که حساسیت های لازم در این زمینه را مدنظر داشته باشند چراکه اربعین یک همایش عظیم اسلامی و بشری است.

حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان خاطرنشان کرد: اربعین نماد عزت و اقتدار اسلام و تشیع است و باید همه تلاش کنند تا این حماسه عظیم باشکوه تر از همیشه برگزار شود تا از این طریق بتوان پیام عاشورا را به جهان انتقال داد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات