۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۳۶۸۲۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده در خراسان شمالی، برگزاری دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم و برگزاری مراسم اربعین حسینی در امامزادگان شاخص استان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، پیکر مطهر شهید محمود نیستانی از شهدای تازه تفحص شده ناجا (ژاندارمری سابق)، امروز یکشنبه با حضور باشکوه مردم شهیدپرور استان خراسان شمالی تشییع شد.

آیین تشییع پیکر پاک شهید محمود نیستانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز از مقابل مسجد انقلاب بجنورد تا گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر بر روی دستان مردم شهیدپرور استان تشییع شد.

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، محمود نیستانی از شهدای تازه تفحص شده ناجا (ژاندارمری سابق)، پس از تشییع، در گلزار شهدای بجنورد آرام گرفت.

شهید «محمود نیستانی» فرزند غلامعلی، متولد سال ۴۸، در تاریخ ۲۱ تیرماه  سال ۶۷ در درگیری تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به فیض شهادت نائل‌آمده بود.

برگزاری دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم به‌زودی در استان برگزار می‌شود.

اظهار داشت: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم با همکاری دانشکده علوم قرآنی ویژه عموم با حضور اساتید کشوری به‌زودی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تجوید در لغت به معنای تحسین و نیکو گردانیدن و در اصطلاح ادای صحیح هر حرف از مخرج خود همراه رعایت صفات ذاتی و عارضی آن حرف است، افزود:  مربی تجوید نیز به شخصی که توانایی آموزش مبانی زیباخوانی و صحیح خوانی قرآن را دارا باشد گفته می­شود.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت:  ترويج و تعميق فرهنگ غني قرآن كريم و توسعه فراگير انس با قرآن در جامعه و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در زمینه­ی آموزش تجوید قرآن کریم از جمله اهداف کلی برگزاری این دوره آموزشی است.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در امامزادگان شاخص خراسان ‌شمالی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: مراسم اربعین حسینی در امامزادگان شاخص این استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: همه‌ساله مردم استان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ناشدنی برپا می­‌کنند، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و هیئت­‌های بزرگ و کوچک استان همواره پذیرای عزاداران اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ازجمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همواره پیشتاز است، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سالار شهیدان در بیش از 10 امامزاده شاخص در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌­شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی اظهار داشت: در روز پنج‌شنبه 18 آبان ماه سال جاری که مصادف است با فرارسیدن روز اربعین حسینی، ساعت 10 صبح، مراسم عزاداری اربعین حسینی در سطح این بقاع متبرکه برپا خواهد شد.

ثبت‌نام ۳۲۰۰ نفر زائر بجنوردی برای اعزام به مشهد مقدس

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از ثبت‌نام قریب به سه هزار و ۲۰۰ نفر زائر در قالب کاروان‌های پیاده و سواره به مشهد مقدس برای حضور در مراسم‌های عزاداری دهه آخر صفر خبر داد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 70 هزار زائر از شهرستان بجنورد به مشهد مقدس برای مراسم‌های عزاداری دهه آخر صفر اعزام شوند.

وی افزود: تاکنون سه هزار و 160 نفر در کاروان‌های پیاده و سواره از این شهرستان برای اعزام به مشهد مقدس، ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: از این تعداد یک هزار و 730 نفر در کاروان‌های پیاده و یک هزار و 430 نفر نیز در کاروان‌های سواره اعزام به مشهد مقدس، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تمام هیئات پیاده باید زیر نظر یکی از هیئت‌های مذهبیِ دارای کد، ثبت‌نام و اعزام شوند، اظهار داشت: 20 ایستگاه صلواتی در داخل و خارج بجنورد و همچنین دو پایگاه هلال‌احمر برای امدادرسانی در مسیر زائران مستقر خواهد شد./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات