۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۷۲۶۵

دیدار امام جمعه تبریز با خانواده شهید مدافع حرم

همزمان با اربعین حسینی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با خانواده شهید وحید فرهنگی که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است، دیدار کرد.
دیدار امام جمعه تبریز با خانواده شهید مدافع حرم

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی غصر امروز به همراه جمعی از مسؤولان استان با خانواده شهید وحید فرهنگی که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است، دیدار کرد.

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای نظام و ارزش‌های اسلامی بوده است، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم افتخار کشور و شهرمان هستند، اگر رشادت و از خودگذشتگی مدافع حرم آل الله نبود، به یقین باید در داخل مرزهای کشور به مقابله با گروهک های تروریستی می پرداختیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهدای مدافع حرم غیرتمندانه با تروریست های مورد حمایت غرب و آل‌سعود مقابله کردند تا دشمن نتواند به خاک میهن اسلامی دست اندازی نکند، گفت: شهدای مدافعان حرم افتخاری برای کشور و شهر بوده و امیدواریم خداوند توفیقی بدهد تا به خواسته این شهدا عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه شهید فرهنگی هجدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی بوده است، گفت: همه مسؤولان استان وظیفه ‌دارند ادامه ‌دهنده راه این شهدا باشند؛ شهید وحید فرهنگی درعین ‌حالی که پاسدار سپاه بود، یک چهره قرآنی و فعال در حوزه فرهنگ نیز محسوب می‌شد که در نهایت به فیض عظیم شهادت تائل گشت.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به هم‌زمانی ایام شهادت این شهید بزرگوار با ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم با اخلاصی همچون دوران 8 سال دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از اهل‌بیت (ع) و اسلام فدا کردند و در قبال این مسأله مسؤولان نیز باید صادقانه و مخلصانه به مردم خدمت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی آرامش و امنیت کشور را مرهون فداکاری‌ها و ایثار شهدا دانست و گفت:  شهدای مدافع حرم عزیز و دیگر شهدا نماد غیرت و شجاعت و رشادت در اسلام هستند، چراکه شهدا مایه اعتلای اسلام و انقلاب هستند و با حضور در جبهه‌های برد بایزیدیان تکفیری در مسیر عاشوراییان حرکت کرده و به تبار آن‌ها پیوستند.

پدر شهید مدافع حرم وحید فرهنگی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و اظهار داشت: این چند وقت را هم به اجبار در خانه نگه‌اش داشته بودم و زمانی هم که اصرار می‌کرد تا به جبهه‌ها برود گفتم که فعلا نرو تازه سه ماه از زمان ازدواجت گذشته است.

وی با بیان این‌که وحید همیشه در راه اسلام و امام حسین(ع) و ولایت حرکت می‌کرد و در این راه بسیار تلاش می‌کرد، افزود: زمای که توفیق شد تا من هم برای دیدارش رفتم  آنجا، به خاطر من گذاشتند برود، این بار هم که می‌خواست برود گفتم عجله نکن صبر کن تازه ازدواج کرده‌ای، گفت باباجان آن سری هم نوبت را از من گرفته‌ای؛ این بار اگر نروم دلم می‌گیرد./935/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات