۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۳۷۳۴۴
امام جمعه همدان:

مکتب اربعین سازندگی جامعه را به همراه دارد

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتبی انسان ساز بوده و این مسأله ای است که امام حسین(ع) بدون توجه به ناملایمات زمان خود، خویش را فدای سعادت بشریت کرد.
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در خطبه های عبادی سیاسی جمعه امروز با اشاره به اهمیت راهیابی انسان به سوی سعادت اظهار داشت: امام حسین(ع) تمام وجود خود را برای رهایی انسان از بند از ضلالت فدا کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه جهالت انسان کار را به جایی کشانده است که غربی ها از آزار یک حیوان ناراحت می شوند اما از کشته شدن میلیون ها انسان در کشورهای اسلامی خم به ابرو نمی آورند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: جهالت در زندگی انسان سبب می شود که انسان مصلحت خود را نداند و برای رسیدن به سعادت برخی امور باطل را دست آویز خود قرار دهد.

وی یادآور شد: امروز روزگار مردم یمن و دیگر کشورهای اسلامی بغرنج است و باید به داد این مظلومان رسید اما در میان مردم جهان خبری از هم افزایی علیه استکبار نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتبی انسان ساز است و این مساله ای است که امام حسین(ع) بدون توجه به ناملایمات زمان خود، خویش را فدای سعادت بشریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روزگار کنونی تقلید از غرب در میان مردم امری عجیب و حیرت انگبز است و خطراتی به مراتب خطرناک تر  از حمات نظامی به کشور دارد.

امام جمعه همدان اربعین و این حرکت نمادین را بسیار تمدن ساز و انسان ساز توصیف کرد و گفت: پیام اربعین دعوت از همه انسان ها برای رسیدن به سعادت و آزادگی است./۹۷۹/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات