۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۴۹۲
حجت الاسلام ادیب یزدی:

آرامش ارمغان صبر و شکیبایی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صبر در مصیبت سبب آرامش درونی انسان می‌شود، گفت: ابتلائات، دنیا و آخرت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین صبر بهترین راهکار برای کسب رضای الهی است.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در بیت الحسن(ع) برگزار شد، گفت: جابر زمانی که به قبر شریف امام حسین(ع) رسید و سیدسالار شهیدان را زیارت کرد به امام عرضه داشت «یا اباعبدالله ما با شما در مسیری که وارد شدید شریک هستیم».

وی افزود: جناب جابر یک انسان فرهیخته و شخصیتی دانا بودند بنابراین ایشان به گفته خود کاملا آگاه بوده و به دور از هرگونه شعار و سخن احساسی این بیان را مطرح کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه جابر شخصیتی عظیم و والامقام بودند، ابراز کرد: جابر انسانی تسلیم بود ایشان در نهایت احترام به ولی خدا تابع محض فرمان آنان بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید در ابتلائات و مشکلات صبر پیشه کند، اظهار داشت: انسان هنگامی به بلا و مصیبت مبتلا می‌شود باید یاد سختی و مصائب اهل بیت(ع) کند تا بتواند در مشکلات خود صبر پیشه کرده و در محضر خداوند رو سفید شود.

وی افزود: اهل بیت(ع) تسلیم محض اراده خداوند بودند آنان به راحتی می‌توانستند دشواری‌های زندگی خود را مرتفع کنند ولی تحمل می‌کردند تا رضای الهی کسب شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه صبر در مصیبت سبب آرامش درونی انسان می‌شود، اضهار داشت: ابتلائات، دنیا و آخرت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین صبر بهترین راهکار برای کسب رضای الهی است./807/پ202/ب1

ارسال نظرات