۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۴۰۰۶۰
رحیم پور ازغدی:

همه زوایای وقف خدمت به خلق است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اشاعه فرهنگ وقف در کشور، گفت: جامعه ای که درآن وقف به فراوانی صورت می گیرد اخلاقی تر و انسانی تر است و اولویت وقف در جامعه ما اشتغال زایی، مبارزه با اعتیاد و کاهش طلاق است.
رحیم پور و وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «وقف و رسانه» عصر امروز چهارم آذر در تالار نور گفت: وقف و هر نوع اتفاقی از طریق نذر و وصیت یکی از علائم جامعه انسانی و اخلاقی است.

وی درباره فواید وقف ابراز کرد: این سنت حسنه، ثروت را از انحصار اشخاص و مصرف فردی خارج می سازد و مقوله شخصی را جمعی می کند که همگان از منافع آن بهره مند می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیات قرآنی درباره بی تفاوت نبودن مسلمانان نسبت به وضعیت گرسنگان تصریح کرد: فقه و اخلاق از یکدیگر جدا نیستند و تفکیک این دو نادرست است.

وی با انتقاد نسبت به این موضوع که در شرایط فعلی تعریف ما از شیعه در زیارت و عزاداری خلاصه می شود، تصریح کرد: اگر این دو مقوله از شیعه گرفته شود علامت دیگری ندارد و این درحالی است که این دو جزئی از پروژه کلی هستند.

مبارزه با هر منکری وقف است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مبارزه با هر منکری وقف است، تصریح کرد: در شرایطی که برخی در جامعه دچار افسردگی هستند شاد کردن این افراد نیز نوعی وقف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه ما ضریب خشونت بالا می رود به این دلیل است که از ارزش های شیعی و اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم، تصریح کرد: در این شرایط نیاز است که با غم های دنیوی مبارزه شود و هر کسی که می تواند به نحوی این کار را انجام دهد به عنوان نمونه هنرمند با هنر خود و برخی با ثروت خود حتی می توانند در جهت رفع این مشکلات قدم بردارند.

همه زوایای وقف خدمت به خلق است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که وقف یک مسأله مذهبی است اما همه زوایای آن خدمت به خلق است، تصریح کرد: در شرایط فعلی مردم نمی دانند چه کاری انجام دهند که در آن تفریح باشد و در عین حال رشد کنند.

وی با بیان اینکه برخی فکرمی کنند شاد شدن فقط از طرق مبتذل صورت می گیرد، اظهار کرد: این تفکر نادرست است و می توان در عین تفریح و شادی به رشد و کمال رسید.

شناسایی اولویت ها در زمینه های مختلف درباره وقف

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تأکید برشناسایی اولویت ها در زمینه های مختلف درباره وقف، گفت: هر منطقه و محله و شهری نیازهای آن متفاوت است و بهتر است در کنار احترام گذاشتن به واقف، نیازها و اولویت ها شناسایی شوند.

وی ضمن برشمردن فواید اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی وقف، افزود: مبنای انفاق های دینی، اعتماد است که اگر از بین برود دیگر وقف صورت نمی گیرد و به همین دلیل اعتماد و احترام در این عرصه باید ماندگار شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اشاعه فرهنگ وقف در کشور، گفت: جامعه ای که در آن وقف به فراوانی صورت می گیرد اخلاقی تر و انسانی تر است و اولویت وقف در شرایط فعلی در جامعه ما اشتغال زایی و مبارزه با اعتیاد و کاهش طلاق است.

گفتنی است، در این همایش از رسانه های استان از جمله خبرگزاری رسا، شبستان، فارس، ایکنا، مهر و روزنامه های قدس، شهر آرا و خراسان تجلیل و تقدیر شد./934/پ201/ب1

ارسال نظرات