۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مطرح کرد؛

قرآن نسخه شفابخش حیات و کمال آدمی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم باطن عالم است و کسی که باطن عالم را بشناسد در این عالم از غیر بی نیاز خواهد شد، گفت: قرآن نسخه شفابخش حیات و کمال آدمی است.
فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 185 سوره اعراف گفت: خداوند در این آیه می فرماید«أَوَ لَمْ يَنْظُرُوا في‏ مَلَکُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما خَلَقَ اللَّهُ مِنْ شَيْ‏ءٍ وَ أَنْ عَسي‏ أَنْ يَکُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ فَبِأَيِّ حَديثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ» یعنی آیا نمی خواهید در باطن آسمان ها و زمین و خلقت آنها اندیشه کنید شاید اجل شما نزدیک باشد.

وی افزود: اگر انسان در باطن آسمان ها و زمین و خلقت عالم هستی اندیشه کرده و به نزدیکی اجل خود فکر کند به طور یقین از دل بستگی به دنیا و انجام کارهایی که لهو لعب و سرگرمی هستند نجات خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: معیار انجام کارها در این دنیا اجر اخروی و رضایت خداوند است، بنابراین کارهایی که بر اساس این نگرش انجام شود جنبه لهو و لعبی نداشته و سرگرمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد: باطن ملکوت و عالم فقط در امام و آیات قرآن کریم قابل درک است و انسان تنها به وسلیه امام و قرآن کریم است که می تواند با باطن ملکوت و خلقت عالم هستی آشنا شود.

وی افزود: البته باید دقت کرد که قرآن انسان را به الگو برداری از امام هدایت کرده و امام قرآن مجسم است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسان با معرفت قرآن بخواند می تواند تمامی امور غیبی و تاریخ خلقت عالم را مشاهده کند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم امروز نه تنها با قرآن بلکه با الفاظ قرآن نیز بیگانه هستند، گفت: برای اینکه انسان بتواند به باطن قرآن دست پیدا کرده و با باطن عالم هستی و شخصیت امام آشنا شود باید بر تلاوت قرآن استمرار داشته باشد؛ زیرا استمرار در تلاوت قرآن انسان را به مرور با باطن الفاظ قرآن و عالم ملکوت آشنا می کند.

وی افزود: هر چه تلاوت قرآن از سوی انسان افزایش یابد و انسان بیشتر آیات قرآن کریم را تلاوت کند به همان میزان لذت و فهم او از آیات قرآن کریم بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر این اساس اگر کسی بخواهد ملکوت عالم را مشاهده کند باید به امام نگاه کند که قرآن مجسم است، یادآورشد: کسی که بتواند از طریق امام باطن ملکوت را که قرآن کریم است مشاهده کند به این نتیجه خواهد رسید که در این عالم دوایی به با ارزشی قرآن کریم برای انسان ها وجود ندارد و قرآن نسخه شفابخش حیات و کمال آدمی است و چنین فردی به جز قرآن سراغ هیچ چیز دیگری نمی رود؛ چون می داند قرآن شفای دردها و مرهم سینه ها است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات