۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۴۴۶

امام جمعه تبریز درگذشت دهقان فداکار را تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی مشترک درگذشت دهقان فداکار را تسلیت گفتند.
دهقان فداکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیام مشترکی درگذشت ریز خواجوی، معروف به «دهقان فداکار» را به عموم مردم ایران تسلیت گفتند.

پیام صادر شده خاطرنشان کرده است: مشعل زندگی دهقان فداکار و اسطوره چندین نسل از مردم ایران و آذربایجان که به دلیل عارضه شدید ریوى در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود، با لبیک به دعوت حق خاموش شد.

اینجانبان فراق این قهرمان ملی را به مردم ولایتمدار و غیرتمند آذربایجان‌شرقی، به‌ویژه خانواده محترم ایشان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه‌ الهی آرزومندیم.

همچنین سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت ریزعلی خواجوی «دهقان فداکار» کتب درسی پیام تسلیتی صادر کرد، در این پیام آمده است: خبر درگذشت ریزعلی خواجوی «دهقان فداکار» موجب تأثر و تألم مردم ایران شد.

دهقان فداکار، نوستالژی و نماد ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران زمین بود و داستان فداکاری او در کتاب فارسی مدارس و در دهه‌های متمادی، لحظات شیرینی را برای کودکان عزیزمان رقم زده است.

همان‌گونه که انعکاس این اقدام بزرگ در کتاب درسی باعث انتشار درس ایثار و جوانمردی بود، زنده نگه داشتن یاد مرحوم ریزعلی خواجوی نیز تلاشی ارزشمند برای نهادینه کردن این فرهنگ محسوب می‌شود و بر همه ماست تا این امر بسیار مهم را در نظام تعلیم و تربیت کشور، به انجام رسانیم.

اینجانب ضمن‌ عرض تسلیت به مردم شریف ایران و خانواده بزرگوار ایشان‌، از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته غفران و رحمت الهی و برای خانواده محترم و دوستداران ایشان صبر جمیل مسئلت دارم.

گفتنی است، ریزعلی خواجوی، معروف به دهقان فداکار؛ که پنجم آذرماه به دلیل بیماری از زادگاهش شهرستان میانه به یکی از بیمارستان‌های تبریز انتقال یافته بود، شب گذشته به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

ریزعلی خواجوی متولد سال 1309 در روستای «قالاچق» از توابع شهرستان میانه بود که پس از عمری ایثار، فداکاری و مردم‌یاری در نهایت به دیار باقی شتافت، به همیت مناسبت امروز در شهر میانه عزای عمومی اعلام شده است.

پیکر «دهقان فداکار» امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی از وادی رحمت تبریز برای انجام مراسم تشییع و تدفین در میانه بدرقه شد، تشییع پیکر «دهقان فداکار» ساعت 10 صبح فردا دوشنبه در میانه برگزار خواهد شد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات