۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۶۲۱
ویژه مبلغان حوزوی؛

کارگاه آموزشی عرفان اسلامی در تبریز برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه آموزشی عرفان اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه تبریز و قم ویژه روحانیان استان خبر داد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کارگاه آموزشی عرفان اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه تبریز و قم ویژه روحانیان و نخبگان فرهنگی و تبلیغی استان برگزار شد.

وی با بیان این‌که دوره آموزشی در دو بخش ویژه خواهران و براداران طلبه و روحانی به صورت جداگانه برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم و حجت‌الاسلام رسول حسن زاده مدیر گروه فرق و ادیان جامعه المصطفی العالمیه تبریز اساتید این دوره آموزشی بودند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که هم اکنون بیش از سه هزار روحانی در استان مشغول فعالیت های دینی، تبلیغی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف داشتیم که خوشبختانه امروز این رقم با همان هزینه‌ها به ۱۱۲ نفر رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی  با بیان این‌که ۱۳۰۰روستای بالای ۲۰۰ خانوار در سطح استان وجود دارد، افزود: با وجود منابع مالی محدود و کمبود روحانی در استان این امکان وجود ندارد که تمامی این روستاها دارای روحانی مستقر شوند.

وی از وجود ۵ هزار و ۸۰۰ هیأت مذهبی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ هیأت متعلق به تبریز است، ضمن این‌که وجود ۶۰۰ مداح اهل بیت در استان فعالیت دارند، همچنین ۶۸۰ موسسه قرآنی و خانه قرآنی در آذربایجان شرقی مشغول ترویج علوم و معارف قرآنی هستند.

حجت الاسلام حسینی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را پتانسیلی مهم و قابل‌توجه در استان عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مجموعه مدیریتی استان و به‌ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان از شش مدرسه صدرا حمایت کنند تا بتوانیم این مدارس را در دیگر شهرستانهای استان دایر کنیم./935/ت302/ب1

ارسال نظرات