۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۴۲۳۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ انجام کار خیر در جامعه نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فضای انجام کارهای خیر باید در جامعه گسترده شده و این مهم به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار داشت: خدمت به مردم هم‌وزن ایمان به خداست و هر انسانی که بتواند خدمت بیشتری به خلق خدا کند، نزد خدا و مردم عزیزتر است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مردم عیال خدا هستند و در روز قیامت از رسیدگی کردن انسان‌ها به هم نوعان، سؤال خواهد شد.

وی اضافه کرد: اسلام به جسم و فکر سالم بها داده است و چون خیران فکرشان سالم است بر انجام کارهای خیر و خداپسندانه همت می‌کنند و این ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: پیشگیری و درمان بیماران امری خداپسندانه بوده و گام نهادن در این مسیر و انجام خیرات در این زمینه کاری خداپسندانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از افراد با انتشار اکاذیب، خیران جامعه را از انجام کارهای خیر بازمی‌دارند؛ در حالی که نباید شیطنت این افراد خیرین را ناامید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: موقوفات و نذورات مردم در ایام و مناسبت‌های مختلف باید ساماندهی شود؛ زیرا اگر مردم بدانند نجات جان انسان‌ها چه ارزشی دارد، در این امر قصور نکرده و موقوفاتشان را به این سمت سوق می‌دهند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: سفره خیر، سفره گسترده‌ای است و خیرین می‌توانند از هر گوشه این سفره بهره‌مند شوند.

وی افزود: با وجود اینکه گمنام خدمت کردن از شاخصه‌های خیران است؛ اما تجلیل از آن‌ها امری ضروری است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات