۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۲۴۷۸
امام جمعه تبریز:

مبارزه با فساد اداری نیازمند عزم ملی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برای موفقیت در مبارزه با فساد نیازمند عزم ملی و اصلاح خلأهای قانونی موجود در کشور هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع کارکنان دادگستری و نهادهای حقوقی و قضایی استان با بیان این‌که فساد اداری منجر به سلب اعتماد مردم نسبت به نظام می شود، اظهار داشت: ابهام در قوانین و مقررات و عدم شفافیت در پاسخگویی فساد اداری را دامن می زند.
وی با تأکید بر آسیب شناسی و تدوین راهبردهای پیشگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در مبارزه با فساد نیازمند عزم ملی و اصلاح خلأهای قانونی موجود در کشور هستیم، ضمن این‌که نظارت مستمر به عملکرد کارکنان و استقرار نظام سنجش عملکرد تاثیر بسزایی در سلامت نظام اداری دارد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه فساد اداری و مالی باعث اتلاف منابع و کاهش بهره وری و کندی روند توسعه کشور می شود، گفت: تلاش برای بازشناسی پدیده فساد اداری و مالی و ارائه راهکار مبارزه آن با تاکید به ارزش های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و افزون بر وضع قوانین به عزم ملی و استقرار نظام سنجش عملکرد کارکنان نیاز دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: بند ۱۱۰ اصل سوم قانون اساسی دولت را مکلف کرده با مظاهر فساد مبارزه و نظام اداری صحیح ایجاد کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تدوین برنامه ۴ توسعه بر اساس همین اصل اصلاح نظام اداری را یکی از سیاست های کلی نظام تعیین کرده اند.
وی افزود: در سال ۸۲ دولت برنامه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را تصویب کرده و به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ کرد اما وضع این قوانین به تنهایی کافی نیست، برای مصون ماندن از فساد اداری و مالی باید به فکر ارتقای سطح معرفتی و دینی کارکنان و بیان حرمت مظاهر فساد مالی و اداری بود.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اسلام با هرگونه انحراف و فساد مخالف بوده و بر پاکی و صداقت و دستکاری سفارش دارد، گفت: ارزش های ایمانی، اعتقادی و اخلاقی بزرگترین سرمایه برای صیانت جامعه و جلوگیری از انحراف، تحریف و فساد است و بهترین راه برای مبارزه ریشه های فتنه و فساد به حساب می آید.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روی کار آمدن افراد فاسد  و نالایق در رأس امور را یکی دیگر از زمینه‌های بروز فساد  دانست و گفت: سپردن کارهای حساس به افراد غیر متعهد و بی تجربه از جمله آفت هایی است که نظام اداری را در باتلاق فساد و تباهی فرو میبرد و آن را از هم می پاشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، اخلاق و تربیت دینی جامعه، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ای سالم و محیطی پاک و پاکیزه و به دور از آلودگی ها و انحرافات داشته باشیم بهترین و ارزان ترین کار خود سازی و سلامت درونی انسانها و مسئولیت پذیری آحاد ملت است./935/د
۱۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات