۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۳۹۸۹
دبیر چهاردهیمن جشنواره نقد کتاب:

۲۱ مقاله در جشنواره نقد کتاب انتخاب شدند

دبیر چهاردهمین جشنواره نقد کتاب گفت: هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این بین ۲۰۰ مقاله به مرحله نهایی داوری راه یافت و در نهایت ۲۱ مقاله انتخاب شدند.
اردکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن اردکانی دبیر چهاردهیمن جشنواره نقد کتاب امروز عصر در چهاردهمین جشنواره نقد کتاب که در دانشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت: نقادان کتاب همچون معماری از کنار هیچ نوشتار به سادگی عبور نمی‌کنند؛ به همین دلیل نسبت به آنان بی‌مهری می‌شود.

وی با بیان اینکه سقراط نخستین منتقد بوده است، عنوان کرد: بخشی از کار منتقد رنج‌دهنده است اما کسی که نقد نکند بی موضع است و انسان سلیم الفکر بدون موضع نیست.

حجت الاسلام اردکانی اظهار داشت: متاسفانه در 8 گروه از جمله علوم سیاسی مقالات انتقادی نداریم، منتقدان می‌توانند ذائقه فرهنگی مردم را بالا ببرند بنابراین باید هر کس در کارنامه علمی خود بخشی را به نقد اختصاص دهد.

دبیر چهاردهیمن جشنواره نقد کتاب بیان داشت: شایسته است که هر محققی در عمر علمی خود چند نقد ناب و برجسته داشته باشد، کسانی که مطلقا نقد نمی‌نویسند در جامعه علمی خود حضور ندارند اما کسانی هم که همواره نقد می‌نویسند خود توان نوشتن ندارند.

وی با ارائه گزارشی از ارسال آثار به جشنواره گفت: هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این بین 200 مقاله آن به مرحله نهایی داوری راه یافته و در نهایت 21 مقاله انتخاب شدند  که برخی قابل تجلیل و برخی برتر هستند./807/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات