۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۹۹۰
آیت‌الله محمدی ری شهری:

دوستی با دشمنان خدا نافرجام است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رضایت و خشنودی خداوند مهمترین معیار برای انتخاب دوست است، گفت: دوستی با دشمنان خدا نافرجام است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد با اشاره به این فراز از دعای نورانی مکارم الاخلاق «ولا مجامعة من تفرقه عنک» گفت: این فراز هشدار می‌دهد انسان به کاری که برخلاف محبت خداوند است مبتلا نشود.

وی افزود: برای این منظور دو راهکار در جلسه گذشته مطرح شد که یکی از آنها این بود که اگر انسان می‌خواهد در راه دوستی خداوند بماند باید از کسی که با خداوند پیوند ندارد جدا شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری درباره معیار انتخاب دوست، ابراز کرد: یکی از نشانه‌های کسی که شایستگی دوستی دارد پیوند او با خداوند است بنابراین انسان نباید با کسی که از خداوند دور است رابطه دوستی برقرار کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: حضرات معصومین(ع) در کلام خود به این نکته تاکید دارند که اگر کسی محبت و مودتش برای خداوند نیست از او بپرهیز بپرهیزید چرا که این فرد محبت و مودتش سراسر فریب بوده و عاقبت ندارد.

رییس موسسه فرهنگی علمی دارالحدیث با اشاره به کلام گوهر بار امام صادق(ع) که فرمودند: هرکسی که فایده دینی برای شما ندارد به این فرد اعتنا نکنید؛ چرا که هر چیزی غیر از خداوند نابود کننده و نهایتش نافرجام است، خاطر نشان کرد: بنابراین دوستی باید برای رضای خداوند باشد تا نهایتش نیکو باشد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات