۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۹۹۹
مدیرعامل خانه کتاب:

نقد کتاب سبب کاهش نشرهای کم عمق و پوپولیستی می شود

مدیرعامل خانه کتاب گفت: امروز با وجود افزایش انتشارات کتاب وضعیت نقد بسیار ناامید کننده شده است که اگر به این شکل ادامه یابد به زودی نشرهای کم عمق و پوپولیستی را شاهد خواهیم بود.
جلیسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، امروز عصر در چهاردهمین جشنواره نقد کتاب که در دانشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت: نقد کتاب سرمایه بسیار مهم برای رشد کمی و کیفی نشر است که هر زمان کم رنگ شده آثار منتشر شده کیفیت خود را از دست دادند.

وی افزود: زمانی که آثار منتشره بدون کیفیت افزایش یابد خواننده به بیراهه رفته و سرمایه زمانی و مالی خود را بیهوده از دست می‌دهد، اینجاست که اهمیت نقد برای هر سه ضلع پدیدآورندگان و ناشران و خوانندگان خود را نشان می‌دهد.

غلامی جلیسه با بیان اینکه پدیدآورندگان با نقد ایراد کار خود را برطرف می‌کنند، اظهار کرد: ناشران با نقد می‌توانند اعتماد اهل کتاب را به دست آورند چراکه سرمایه اصلی ناشران و پدیدآورندگان، خوانندگان هستند.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: برای از دست ندادن خوانندگان به عنوان سرمایه اصلی در گذشته هر کس جرات نگارش متن را نداشت.

وی بیان داشت: بنگاه ترجمه و نشر کتاب همواره بر دقت و امانت و زیبایی کلام در انتشارات خود تاکید و تلاش دارد؛ اما برای پیشرفت بیشتر همواره از نقد استقبال کرده و نقادان را مورد تشویق و تقدیر قرار می‌دهد.

غلامی جلیسه در پایان خاطرنشان کرد: امروز با وجود افزایش انتشارات کتاب وضعیت نقد بسیار ناامید کننده شده است که اگر به این شکل ادامه یابد به زوی نشرهای کم عمق و پوپولیستی را شاهد خواهیم بود که شایسته فرهنگ و تمدن کشورمان نیست./807/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات