۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۴۴۷۱۲
امام جمعه تبریز:

فرهنگ پشت‌میزنشینی در جامعه اصلاح شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اصلاح فرهنگ پشت‌میزنشینی در کشور، گفت: متأسفانه در طول سالیان متمادی این تفکر غلط میان دانشگاهیان نهادینه شده که پس از اخذ مدرک باید فرد در اداره یا سازمانی استخدام شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم که در بیت امام جمعه تبریز ترتیب یافت، با تأکید بر اهمیت توجه همگان نسبت به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: کلید حل مشکلات موجود کشور در توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی را توجه به اشتغال‌زایی برای افزایش تولید ملی دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال به منزله پشت میزنشینی نیست، بلکه اشتغال می‌تواند در حوزه های کشاورزی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، دامداری و دیگر عرصه‌های مستعد در کشور باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اصلاح فرهنگ پشت‌میزنشینی در کشور گفت: متأسفانه در طول سالیان متمادی این تفکر غلط میان دانشگاهیان نهادینه شده که پس از اخذ مدرک باید فرد در اداره یا سازمانی استخدام شوند، در حالی که تحصیلات دانشگاهی راهی برای موفقیت در کارآفرینی، تولید و اشتغالزایی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ظهور و بروز استعدادهای موجود در نسل جوان جامعه را نیازمند ایجاد فرصت های شغلی مناسب در کشور دانست و افزود: اشتغال‌زایی برای جوان ایرانی با خرید کالای تولید داخلی حاصل خواهد شد، اگر گردش مالی در بخش خصوصی کشور مناسب باشد، رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی ماه سال 1388 اظهار داشت: ابعاد مختلف فتنه 88 باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود، تا مردم بدانند که دشمنان لحظه‌ای برای براندازی انقلاب اسلامی ایران آرام و قرار ندارند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امیدهای دشمن برای براندازی نظام با راه‌اندازی فتنه ۸۸ تقویت شد، افزود: پیوند ناگسستنی امت با انقلاب و ولایت در حماسه نهم دی تجلی یافت و دشمنان فهمیدند که مردم ایران پشتیبان نظام و رهبری هستند، در حقیقت ۹ دی جلوه ای از بصیرت ایرانی و اسلامی ملت همیشه در صحنه بود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات