۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۴۷۵۳
در مقطع کارشناسی ارشد؛

دانشگاه معارف اسلامی دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از میان خواهران و برادارن طلبه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
دانشگاه معارف اسلامی

علی حسینعلی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی خبر داد و گفت: دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای نیم ‌سال اول سال تحصیلی 98 ـ 97 از طریق آزمون اختصاصی کارشناسی‌ ارشد از میان خواهران و برادران طلبه دانشجو می پذیرد.

مسؤول آزمون های دانشگاه معارف اسلامی در زمینه رشته های ارائه شده در این دانشگاه گفت: مدرسی معارف اسلامی گرایش مبانی نظری اسلام، مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی، مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی، مدرسی معارف اسلامی گرایش انقلاب اسلامی، مدرسی معارف اسلامی گرایش آشنایی با منابع اسلامی (قرآن و متون) از رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی به شمار می روند که در این رشته ها هم از میان برادران طلبه و هم خوهران طلبه دانشجو پذیرفته می شود.

وی ادمه داد: توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مدیریت فرهنگی، توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش تبلیغ دین، توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره نیز از دیگر رشته های ارائه شده در دانشگاه معارف ویژه براداران است.

 حسینعلی پور با اشاره به شرایط نام نویسی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی اظهار کرد: شرایط عمومی نام نویسی در این آزمون، التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی‌ صلاح، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی ‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه است.

وی ادامه داد: توانایی جسمی و روحی لازم جهت تحصیل در دانشگاه متناسب با رشته انتخابی، عدم استخدام در هیچ یک از ارگان ها و یا سازمان ‌های دولتی و دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است؛ حداکثر سن برای نام نویسی نیز 33 سال است که مدت زمان خدمت سربازی و حضور در جبهه، به سقف سنی افزوده می شود.

مسؤول آزمون های دانشگاه معارف اسلامی اضافه کرد: ارائه مدرک سطح دو حوزوی و اتمام پایه ده کتبی مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای برداران طلبه، همچنین ارائه مدرک سطح دو حوزوی مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای خواهران طلبه پس از قبولی در آزمون ورودی و هنگام نام نویسی الزامی است؛ البته پس از قبولی، برای ارائه مدرک کتبی پایه ده، یک ترم به برادران طلبه فرصت داده می شود.

حسینعلی پور به زمان و شیوه نام نویسی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی این دانشگاه باید تا 20 دی ماه به سامانه اینترنتی دانشگاه معارف اسلامی به نشانی http://www.maaref.ac.ir/ مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی، یک قطعه عکس جدید اسکن شده سه در چهار، واریز مبلغ 500 هزار ریال به شماره حساب سیبا 2172343501007 به نام دانشگاه معارف اسلامی نزد بانک ملی، شعبه شهداء قم، کد 2708 قابل پرداخت از طریق درگاه اینترنتی ثبت نام و کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری است.

لازم به ذکر است، آزمون جمعه 21اردیبهشت1397 برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 19 و 20 اردیبهشت در ساعات اداری در دانشگاه معارف اسلامی، به صورت حضوری، توزیع خواهد شد و محل برگزاری آزمون در شهر قم است که نشانی دقیق آن در روز توزیع کارت اعلام خواهد شد./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات