۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۰۴۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مشکلات اقتصادی با آشوب و فتنه گری حل نمی شود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور نیست، گفت: اما این مشکلات و معضلات با آشوب طلبی و فتنه گری حل نخواهد شد بلکه بیشتر نیز می شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن خود بر بر اهمیت لزوم دفاع از جامعه اسلامی در برابر توطئه دشمنان تأکید کرد و گفت: خداوند متعال نیز در قرآن به پیامبر گرامی اسلام دستور می دهد که مؤمنان را به جنگ با دشمنان تشویق کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، دفاع را نخستین فلسفه دستور خداوند به پیامبر گرامی اسلام برای تشویق جنگ مؤمنان با مشرکان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ دین و معابد نیز دومین فلسفه این مسأله بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دفع فساد سومین فلسفه ایستادن در برابر مشرکان و دشمنان است، تصریح کرد: اگر مؤمنان در برابر دشمنان و بدخواهان نمی جنگیدند، زمین پر از فساد و ظلم می شد.

وی، اطاعت از خداوند متعال را چهارمین فلسفه جنگ در برابر ظالمان و مشرکان دانست و خاطرنشان کرد: باید در برابر ظلم و فساد ایستاد و آن را نبود کرد تا استکبار و فرعون مورد پرستش واقع نشوند و کدخدا جای خدا را نگیرد و همه متوجه خداوند متعال باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظالمان و مشرکان تلاش می کنند تا مردم به جای پرستش خدا بنده و برده آنها باشند، بیان داشت: باید در برابر کسانی که ناموس، سرزمین، ثروت و دارایی ملت ها را به تاراج می برند ایستاد و از اصل دین و ارزش های الهی دفاع و حراست کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت های مظلوم و محروم نباید در برابر ظلم و فساد سکوت کنند، افزود: بلکه باید در برابر ظلم ظالمان بپاخیزند و قیام کنند تا کرامت، انسانیت و ارزش های الهی زنده بماند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: استکبار جهانی تا پیش از پیروزی انقلاب، دولت و ملت ما نوکر خود می دانست و تلاش می کرد تا همیشه این ملت نوکر آنها و صهیونیست باقی بمانند.

امام جمعه نکا با بیان این که ملت بزرگ ایران با پیروزی نهضت انقلاب اسلامی ثابت کردند که نمی خواهند دیگران برای آنها تعیین و تکلیف کنند، بیان داشت: این مردم با آن قیام عظیم خود بساط ظلم، فساد و استبداد را برای همیشه برچیدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ایران می خواهند آقای خود باشند و نیازی به کشورهای غربی ندارند، گفت: این ملت بزرگ برای خدا و دین مبارزه و قیام کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و برای همیشه پای این انقلاب خواهند ماند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود، رفع فتنه را پنجمین فسلفه ایستادگی و جنگ در برابر ظالمان و دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: باید با دشمنان جنگید تا فتنه در جامعه اسلامی از بین رفته و دفع شود.

وی با بیان این که یکی از فلسفه های قتال و مبارزه، دفع فتنه است، تصریح کرد: مسائل و حوادثی که اخیراً در کشور شاهد آن بودیم نمونه ای از توطئه و فتنه دشمنان علیه انقلاب بود و تلاش کردند تا مملکت را به آشوب بکشانند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که فتنه گران و اغتشاش گران پشت یک سلسله مطالبات و خواسته های به حق مردم خودشان را پنهان کردند، خاطرنشان کرد: دشمنان با سوء استفاده از فضای به وجود آمده در کشور تلاش کردند تا کشورمان را با یک بحران جدی مواجه کنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم این توطئه خنثی شد.

امام جمعه نکا با بیان این که فتنه ای که آشوب طلبان در کشورمان به بهانه مسائل اقتصادی به پا کردند نه تنها به نفع حق و حقوق مردم نبود بلکه موجب ضایع شدن حقوق مردم شده است، افزود: متأسفانه آشوب گران مطالبات به حق مردم را با این آشوب ها از بین بردند و ضایع کردند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور نیست، گفت: اما این مشکلات و معضلات با آشوب طلبی و فتنه گری حل نخواهد شد بلکه بیشتر نیز می شود./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات