۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۳۷۲
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي:

برنامه هاي قرآني نباید سياسي شود

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي گفت: اگر مي خواهيد فعاليت هاي قرآني ماندگار باشد، برنامه هاي قرآني را سياسي نكنيد چرا كه در صورت سياسي شدن، برنامه قرآني شعبه شعبه و پراكنده خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي ظهر امروز در پنجمين همايش قرآن و عترت ويژه جامعه پزشكي كشور كه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه كاشان برگزار شد، گفت: امروز در جامعه اسلامي حق قرآن اين نيست كه مهجور بماند.

وي با اشاره به اينكه استفاده از قرآن شعاري و تشريفاتي شده است، ابراز کرد: حق قرآن اين نيست كه مهجور بماند چرا كه قرآن در همه زمينه ها حرف براي گفتن دارد اما ما از آن براي استخاره و سفره عقد و مسائل تشريفاتي استفاده مي كنيم و اين در حالي است كه قرآن براي ‹‹بِالوالِدَينِ إِحسانًا› بيست نكته تربيتي دارد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي گفت: گاهي اوقات پدر و مادر نيازي به حمايت مالي ندارند، بلكه نياز آنها بيشتر به محبت است و هرچه پدر و مادر مي گويند انتخاب مي كنند بايد تابع بود نه اينكه فرزند براي پدر و مادر انتخاب كند، ضمن اينكه زمان براي نماز و روزه و حج وجود دارد اما براي احسان به پدر و مادر هيچ زماني مشخص نشده است.

رييس ستاد اقامه نماز با اشاره به اينكه هنوز ما مزه قرآن و نماز را نچشيده ايم و نگذاشتند مزه قرآن را بچشيم، اظهار کرد: مزه قرآن را نچشيدند و ما نيز مزه قرآن را نچشيديم و نچشانديم.  

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي با بيان اينكه از دانش بايد در راه كمك به جامعه استفاده كرد، افزود: خداوند در قرآن به افرادي عبادالصالحين مي گويد كه با استفاده از دانش خود دشمن را عصباني مي كنند، موشك هاي سپاه صهيونيست جهاني را عصباني كرده است، بنابراين هر نوع حركت و ابتكاري كه دشمن را عصباني كند، عمل صالح است.

وي از نظام آموزشي در آمورزش و پرورش انتقاد كرد و با بيان اينكه خاك آموزش و پرورش را بايد عوض كرد، عنوان كرد: خروجي آموزش و پرورش نبايد صرف ديپلم و مدرك باشد، بلكه آموزش و پرورش بايد تلاش كند تا جوانان ديپلمه داراي مهارت تربيت كند چرا كه صرف داشتن مدرك ديپلم و ليسانس، افزايش بيكاري در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در ادامه با تقدير از فعاليت هاي قرآني در سراسر كشور، خطاب به برگزار كنندگان پنجمين همايش قرآن و عترت ويژه جامعه پزشكي كشور گفت: اگر مي خواهيد كاري را كه انجام مي دهيد ماندگار باشد، برنامه هاي قرآني را سياسي نكنيد كه اگر چنين اتفاقي رخ دهد برنامه هاي قرآني شعبه، شعبه و پراكنده خواهد شد.  

لازم به ذكر است، پنجمين همايش قرآن و عترت ويژه جامعه پزشكي كشور در سالن آمفي تئاتر دانشگاه به مدت دو روز به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات