۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۳۶۳۵

مدت آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ تمدید شد

وکلای ملت در نشست علنی امروز خانه ملت مصوب کردند مدت آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید در سال ۹۷ تمدید شود.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایجه بودجه سال 97 کل کشور، با بند (ب) تبره 6 موافقت کردند.

بر اساس این بند، مدت آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت ماه 1387 و اصلاحات بعدی آن تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید در سال 97 تمدید می شود.

شایان ذکر است این بند با 154 رای موافق، 40 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه به تصویب وکلای ملت رسید.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب این بند از بودجه گفت: بند «ب» از گزارش کمیسیون تلفیق حذف شد چرا که مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا آخر امسال به پایان می‌رسد و نمی‌توان در این باره قانون تصویب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی طرحی در این زمینه است از این رو فعلاً تصمیم بر این شد که درباره این بند به لایحه دولت بازگردیم./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات