۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۵۱۸۵
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی:

حضرت زهرا الگوی زنان آزادیخواه جهان است

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی گفت: حضرت زهرا(س)، الگوی زنان آزادیخواه جهان اسلام است.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی

حجت‌الاسلام سهیل جعفری، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: حضرت زهرا(س)، الگوی زنان آزادیخواه و صابر جهان اسلام است. 
 
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به حدیث قدسی لولاک لما خلقت الافلاک، اظهار داشت: جایگاه حضرت زهرا(س)، فر نزد خداوند بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه خداوند در حدیث شریف کساء،  کسانی که  زیر کساء  گرد آمده اند را با محوریت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها معرفی می‌کند، گفت: هم فاطمة و أبوها و بعلها و بنوها، آنان فاطمه، پدرش، شوهرش و فرزندانش هستند و این جلوه ای از جایگاه بی بدیل حضرت زهرا(س) نزد خداوند متعال هست. 

حجت‌الاسلام جعفری در رابطه با مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه در راستای شناخت حضرت زهرا(س) به جهانیان، گفت: شخصیت حضرت زهرا(س)، باید به گونه ای به جهانیان معرفی شود که سوال " حضرت زهرا(س) کیست؟" را در ذهن ملت های آزاده بوجود بیاورد. 

وی افزود: دلایل جفای نابکاران تاریخ به شخصیتی با ویژگی های ممتاز و واهمه امروز برخی دولت ها، از شناخت حضرت زهرا(س) باید برای جهانیان، مورد سوال واقع شود. 

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، هنوز زنده است، گفت: فرزند رسول خدا(ص)، به اندازه تغییرات ایجاد شده در جهان، برای مسلمانان سخن دارد. 

حجت‌الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه نباید از شخصیت حضرت زهرا(س) یک تحلیل متا فیزیکی ارائه کرد و گفت: حضرت زهرا(س)، یک انسان دور از دسترس نیست و مسلمانان باید از رفتار و منش ایشان، الگو بگیرند./۸۴۲/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات